Nekromanti Jag avsäger mitt uppdrag.

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Hejsan på er,

från och med nu slipper ni få läsa mer moderatorinlägg från mig.

Jag avträder min post som forumredaktör med omedelbar verkan.

Detta beslut har växt till sig under ett tag, då arbetet inte varit värt mödan gentemot andra saker man kan spendera sin tid på. Nu när det senaste debaclet har lagt sig visar det sig att Yassilus inte har förtroende för min förmåga att hantera forumen.

Det är synd, då jag har arbetat utifrån det policydokument som Gardener hade som krav för att utnämna redaktörer. Vilka är skrivna med syftet att moderatorerna själva skall få större eget utrymme och få ta ansvar för sina modereringar. I gengäld finns det ett system inbyggt med säkerhetslösning, där jag kunde gå in och korrigera beslut i efterhand vid behov.

Jag är fortfarande glad över att jag införde ett modereringssystem som faktiskt behandlade alla användare lika, oavsett deras tidigare historia eller eventuella subjektiva åsikter om användaren ifråga från enskilda moderatorer. Har ingen aning om vad som kommer hända nu.

Jag vet att redaktionen har ett stort och nästintill oöverstigligt berg med arbete framför sig om de skall verkställa de planer som dragits upp över åren.

Förhoppningsvis blir Node 17 riktigt bra.


mvh
Yyy
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Tack för det du gjort!

Jag är glad och tacksam för det du gjort hittills, tro inget annat. Du har gjort mycket bra, modereringssystemet bland annat och att arbeta tillsammans med dig har gett mig mycket.
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Alla som engagerar sig på rådande frivilligbasis förtjänar inget annat än ett stort tack från min sida. wrnu är navet i mitt internethjul och ditt deltagande för att driva webbplatsen vidare sidan är uppskattat. Lycka till framöver!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Tråkigt att höra. Även om vi haft våra meningsskiljaktigheter ibland så har du överlag skött jobbet bra (är man överens med alla hela tiden så modererar man inte tillräckligt bra...), och jag hoppas att våra duster inte fått dig att fatta detta beslut.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tack för ett fantastiskt jobb

Tack för ett fantastiskt jobb med ett slitsamt och stundtals väldigt otacksamt jobb!
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tack för din insats

Tack för din fina insats, Yyy.
Kan som vanlig användare säga att jag uppskattat dig som moderator väldigt mycket. Du har varit bra. Så fort jag har hört av dig (när du rättat mina misstag) eller då jag sett dig (när du rättat andras misstag) har du varit noggrann och effektiv. Dvs. så som en bra moderator skall vara.
Du var bra, tack. :gremsmile:
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Jag har haft dig som moderator i forumet för H&T och har varit mycket nöjd -- när jag behövt hjälp har jag fått det!

Tack för detta, och för insatserna på forumet i övrigt också.

Hälsar

Christian
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hatten av för ditt jobb Yyy !

Well, man får lyfta av hatten & tacka för ett ämlans bra jobb som du har gjort Yyy !!
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Jag hoppas att du fortsätter att besöka wrnu [NT]

Ja, det är ett förbaskat otacksamt och slitigt arbete och allt det där, men det vet du ju redan. :gremsmile:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Tjena Yyy!

Utan att försöka trampa någon på tårna, tror jag att du är den forumsredaktör (borträknat Gardener, som tituleras "ägare") som lyckats genomföra mest under sitt arbete med sitens forum. Trots att det verkat slitigt och otacksammat för stunden, tror jag inte detta passerat obemärkt förbi för någon av sitens regelbundna användare. Bra jobbat!

Din avsägelse blir jag dock inte riktigt klok på. Ta detta citat som exempel:

"Detta beslut har växt till sig under ett tag, då arbetet inte varit värt mödan gentemot andra saker man kan spendera sin tid på. Nu när det senaste debaclet har lagt sig visar det sig att Yassilus inte har förtroende för min förmåga att hantera forumen.

Jag tycker detta låter som en motsägelse. I scenario 1 avsäger du dig ditt uppdrag för att du vill lägga tid och energi på annat. I scenario 2 fattar du ditt beslut på grund av bristande förtroende. Gäller det första, torde frågan om förtroende vara sekundär. Gäller det andra, torde brist på tid och energi inte alls vara motivet bakom.

Det är synd, då jag har arbetat utifrån det policydokument som Gardener hade som krav för att utnämna redaktörer. Vilka är skrivna med syftet att moderatorerna själva skall få större eget utrymme och få ta ansvar för sina modereringar. I gengäld finns det ett system inbyggt med säkerhetslösning, där jag kunde gå in och korrigera beslut i efterhand vid behov."

Du fortsätter att motivera ditt beslutet utifrån scenario 2. Dessutom verkar du tycka att beslutet är olyckligt.

Skulle du egentligen ha velat stanna kvar på posten en tid till?

Mvh,
Böni, skvallerspalten
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Du har huvudet på skaft.

Det är mycket på gång bakom kulisserna som man inte ser om man inte är i redaktionen. Det är skäl nog till att stanna kvar. Om de blir av.

Det andra skälet förstår jag mig inte på, helt korrekt. Det är en del att bevisa nu således, och inte från min sida som tur är.

Synd att ingen nappat på det dolda meddelandet i min initiala post ännu ... :zeppelinare:
 
Top