Nekromanti Jag är rasist. Fy fan för mig.

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Jaha, här har man alltså gått och blivit RASIST!!
Låt mig förklara: Kort efter att jag kom hem idag ringde det en telefonförsäljare.

Som ni förmodligen inte vet har jag en tendens att behandla telefonförsäljarsamtal som omvända busringningar samt att spela in dessa. Vem kan glömma klassikern där jag låtsades vara min gamle far och talade i superfalsett med försäljaren som förvirrat sa "eh... jag skulle bara höra vad som hände..."? (den finns förövrigt här i 1 MB och 41 sekunder)

Eller den gången jag sa "var god dröj" och sedan efter ett tag la till "du har nu 3 försäljarsamtal framför dig", sedan samma sak fast jag påstod att det var 2? Jag spelade då förtjusat in (6 MB, 3:45) hur den stackars flickan upprört diskuterade situationen med sina medförsäljare, som inte trodde att det var någon på linjen. När hon då satt upp linjen på speaker väntade jag så länge jag kunde innan jag sa "du har nu 1 försäljarsamtal framför dig" till skrik ifrån försäljartruppen.

Ah. Good times.

MEN NU! Nu ringde det en försäljare och frågade hur vi fick TV i vårt hushåll, och jag svarade artigt på alla hans frågor och väntade tills han tragglat sig igenom hela sin pitch (!) innan jag förklarade att vi tyvärr inte var intresserade.

Varför gjorde jag nu detta? Håller jag kanske på att växa upp?

NEJ!

Det var för att han talade med stark östeuropeisk brytning. Jag tyckte synd om honom. Jag var rädd att han skulle bli förvirrad och ledsen (!!) om jag började driva med honom.

Vet ni vad det kallas? Det kallas RASISM! Jag fick mer personlig kontakt med honom än med någon av de många telefonförsäljare jag hutlöst drivit med tidigare, ENDAST PÅ GRUND AV HANS BRYTNING!

HUR GICK DETTA TILL?
NÄR BLEV JAG DEN NYA HITLER?!
 

Snow

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,616
Location
Klippan
Du är ju ondskan själv. Att lyssna på all info och svara på frågar för att bara ge dem dörren i ansiktet sen. Han hade säkert kunna ringa fem andra samtal om du inte slösat med hans tid! :gremwink:

De andra som du skojade med fick åtminstone en rolig historia att berätta för de andra. Men den här killen: "Nej... jävla svenne, bara låtsades intresserad och sen ville han inte köpa. Ingen humor hade han heller.".
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Ja. Du måste se till att hata alla människor lika mycket. Invandrare är värda ditt förakt de också.
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Ja, det har du fan helt rätt i. Jag tänkte det medan han pratade på också:
”Hur fan avslutar NORMALA MÄNNISKOR sina telefonförsäljarsamtal?!”

jag har aldrig övat upp mig i sånt! :gremblush:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Äh, det är lugnt.
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xbwNSNLPIfw&hl=en"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xbwNSNLPIfw&hl=en" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>


Storuggla, muppar med knark
 

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Men det låter ju såå tråkigt!

Kan man inte bara låtsas att vara jättekåt på försäljaren? Eller att man är superreligiös och måste konvertera dem till Kyrkan av Bilbatteriet för att rädda deras själ?

Eller vänta... de där har jag ju redan gjort.

De funkar inte.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag brukar vara ärlig och snäll nuförtiden. (En medveten terapi; jag har haft telefonfobi.) Det kan dock säkert vara unnerving, för när jag berättar *varför* jag inte antar anbud säger jag helt enkelt att jag inte är fullt tillräknelig, och om de betvivlar mig drar jag en kortversion av min medicinska historia.

Mig veterligen ska telefonförsäljare enligt sina arbetsmanualer tjata tills de får ett motiverat nej, men då får de stå ut med lite TMI.

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,613
Location
Rissne
Re: Hur vi gör ...

Själv får jag aldrig såna samtal. Jag är student, tjänar nästan inga pengar, och har ingen hemtelefon.

Jag är däremot inte anmäld till NIX. Än.

Eller, jag har faktiskt fått ett samtal. Det var Telia som ville pracka på mif en ny mobil för att jag skulle fortsätta med samma abonnemang som jag har nu, vilket givetvis var uteslutet - är de såpass glada i att ge mig en sprillans ny mobbe till samma kostnad som jag betalar nu så måste det helt enkelt vara en alldeles för bra deal för deras del.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Men det låter ju såå tråkigt!
Det är tråkigt. Vill du göra ett försäljarsamtal roligt är det helt fel metod. Men däremot funkar det riktigt bra om du vill hålla på med annat än försäljarsamtalet.

Din "Var god dröj"-metod var lysande för övrigt. :gremgrin:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hur fan avslutar NORMALA MÄNNISKOR sina telefonförsäljarsamtal?!
Det är enklare än vad du tror, min gode herre !
Det är bara att säga vänligt, men _VÄLLDIGT_ bestämmt att du inte på några sätt är intreserad av varan.
Ärdet av nån förmodan nån teleförsäljare som förösker sälja mig ett mobilabonemang, så burkar jag fråga dm om de kan matcha det att jag ringer/sms:ar för max 120 spänn per 8 månader.

/ Johan K, som för övrigt nixat sin telefon. Det hjälpte mycket.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Är det bara för att få dem att sluta eller har du det faktiskt så billigt? Hur då isf?
Nej, det är på riktigt..
Dels så har jag sådantdär kontantkort, som man laddar efter husbehov... Sedan så brukar jag sköta det mesta snacket via irc:en, msn eller nått sådant. Sedan så blir jag allt som oftas uppringd.. Så ja, det är ämlans smidigt sätt att hålla ner mobilräkningen..
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Aha. Typ som jag, men ditt "max 120 kr" lät som att det var nån sorts avtal där du betalade in något varierande, men som mest 120 kr, för att ringa så mycket du ville.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag lägger bara på, onödigt att slösa med deras tid om jag inte tänker köpa något.
 
Top