Nekromanti Jag är galen i Kjell!

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Fan vad efter jag är, alltså. Jag hade ingen aning om vad Kjell var - innan någon tipsade mig och sade "det här kommer du bara älska". Och holy shit, folk känner mig, alltså, för så fort jag hade sett Kjell uttala sig om sin sömnbrist så hade jag kapitulerat totalt.

Att Kjell visas på barnkanalen kan inte tolkas på något annat sätt än att SVT vill vara lite schyssta mot de gräsrökande slackers vars ungar hoppar och stojar och kräver att hela familjen skall titta på barnprogram tillsammans. Även om Kjell förmodligen har cleanat upp sin akt något sedan han - när programmet visades på ZTV - kunde ryta "fan vill du då, djävla mupp?"

Kjell är också en helt underbar karaktär i sig. Bostadslös looser, men han kämpar likväl med att hålla humöret på topp. Det söta klippet när han berättar för oss om sin pissdunk gör mig alldeles varm i kroppen. Det är humor med hjärta.

Vad säger man egentligen om fullträffar såsom "Här står frukosten färdig... Den ser svullen ut", "Krulligt i nacken och lite konstigt där framme" m.m. när Kjell blir vräkt. Låter inte det som ett toppentema för barnen?

Och Birgitta sedan... Hon äger så oerhört mycket: Birgitta Motionerar.

---

Så; nu vet ni vad jag tycker är roligt.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Efter fjärde klippet hade vi ont i magen av skratt. Så vi får ta resten senare.. i små doser... fasiken va BRA!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Det där var ju... först tvivlade jag på att det var barnprogram. Sen trodde jag det var en dramatisering av en alagares liv fast med dockor. Sen gav jag upp och skrattade bara. Apkul! :gremlaugh:


Storuggla, svullen frukost
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,575
Location
Rissne
Jag är nog för dum för att förstå vad som är så roligt...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,694
Location
Värnhem, Malmö
Fan vad underbart! Bra att folk fortfarande gör barnprogram med lätt tvivelaktigt innehåll, att allt inte är strömlinjeformat "barnvänligt".
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
sömnbrist - inget roligt klipp
"fan vill du då, djävla mupp?" - så trist att jag inte kollade klart
pissdunk - hey, det här var ju rätt kul
vräkt - hahaha
Birgitta Motionerar - nu var det segt igen

Så jag hann svänga lite grann i min åsikt. :gremsmile:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,743
Location
Göteborg
Re: Jag är galen i Peter

Jag tycker att det är ... ganska skoj. Jag kan definitivt se tjusningen. Men det klickar liksom aldrig.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hemm, njaa...
Kanske inte min sorts humor hela vägen. Vissa saker var skoj, men på det hela tagen var det *inte Johan K humor*
 

Marukusu

Hero
Joined
18 Mar 2004
Messages
1,681
Location
Umeå
Scenen där Kjell kammar sig framför spegeln i "Utmätning" påminner mig om klippet där ärkeliraren Christer Pettersson fixar frillan.

Så jävla klockrent! När jag får barn någon gång i framtiden ska detta bli det enda som ungarna får titta på, minsann. Lite socialrealism istället för fucking Bamse, Mumin och Björnes magasin som en annan tvingades se på.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Väldigt, väldigt bra. Men jag förmår mig inte att skratta till det. Det är för bra. För illustrativt. Skrattet fastnar i halsen på mig.
 
Top