Nekromanti Jag är fortfarande sjuk. Jag spelleder ett supersvårt Dungeon Crawl ikväll klockan.

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,531
Jag är fortfarande sjuk. Jag spelleder ett supersvårt Dungeon Crawl ikväll klockan 18.00 över skype. Vill du vara med? :) Det enda som du behöver är Skype och viljan att dö i en dungeon. Inga förkunskaper behövs.

Murder of the Maelstrom Queen

This is a Fourthcore Adventure. Pray to whatever god you see fit.

This adventure is exceptionally deadly and demands that players and not just their characters
rise to the brutal challenges that lie within it. Fourthcore delving is not for everyone, so make
sure that you are willing and excited to face this kind of challenge.


Adventure Background

From time immemorial, the rulers of the mortal world have been counseled and tempted by capricious primordial spirits who rule over the elements. The greatest and most sinister of these was a half-kraken medusa known as the Maelstrom Queen, who sought to supplant the mortal races with her own line of immortal tentacled monstrosities. On the verge of her ultimate triumph, when the leviathans at her command rose from the depths, a legendary assassin murdered the Maelstrom Queen in her half-submerged palace with her own weapon. But the primordial mistress refused to let something as trifling as death put an end to her designs. Every 13 years, she regenerates enough mystic power to rise again, and the world’s greatest heroes are sent to murder the Maelstrom Queen once more.

 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,131
Låter svincoolt. Har aldrig lirat D&D och har knappt nån aning om reglerna, men du säger att förkunskaper inte är ett krav? Fan jag tror jag måste testa det här. Sign me up!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,531
zonk;n146890 said:
Låter svincoolt. Har aldrig lirat D&D och har knappt nån aning om reglerna, men du säger att förkunskaper inte är ett krav? Fan jag tror jag måste testa det här. Sign me up!
Nice :) Det här kommer vara väldigt nybörjarvänligt när det kommer till regler och sådant så man måste inte veta något sedan tidigare. Dungeonen är mega svår dock :p
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,131
God45;n146899 said:
Nice :) Det här kommer vara väldigt nybörjarvänligt när det kommer till regler och sådant så man måste inte veta något sedan tidigare. Dungeonen är mega svår dock :p
Rezzar man utanför dörrn eller har man en armslång lista med rollpersoner att beta av? ;)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,531
zonk;n146904 said:
Rezzar man utanför dörrn eller har man en armslång lista med rollpersoner att beta av? ;)
Man kan rezza flera gånger men då förlorar man tid och man har bara 3 real time timmar på sig att ta sig genom dungeonen. :) För varje gång man kommer tillbaks förlorar gruppen 15 minuter.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,531
Tiden är ändrad till klockan 19.00 istället för 18.00 :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,531
Jag vill bara etablera att det här är en dödlig, dödligt tournament Dungeon så om du vill ha en den upplevelse så är det här din chans. :)

 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,531
Cybot;n146974 said:
Kan nog vara med om det finns plats och om det inte är FÖR Tomb of Horrors.
Jag lägger till dig. Och sedan är det fullt :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,531
.113;n146998 said:
Det är inte ofta jag hoppas att någon är sjuk några dagar till ;)
Aw, jag kan öppna en plats till för det svaret :)
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
;)

Just ikväll är det helt kört, men det kommer ju en helg nu så jag hoppas lite halverst att du är fortsatt sjuk och peppad på något annat, men krya på dig också.. lite lagom ;)
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,131
Hårda bandage! Extraliven gick åt som snickers på ett viktväktarmöte. Vår rogue snubblade på sina egna fötter i första rummet och föll i en läskig flod av blod och blev uppäten av pirayor. När jag skulle knycka en fin magisk treudd teleporterades min skalle ut ur huvudet. Fast vi hade några lysande ögonblick, som när vår druid torkade ut en jättehjärna som simmade runt i en läskig pool, vi tyckte den tittade snett på oss. Och zombiehajarna fick vad de tålde efter att vi tömt deras pool!
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,131
Anchorman;n147105 said:
Det var kul men jävlar vad vi inte hade någon chans :p
Ja skoja inte! Kändes som man behövde spela igenom den ett flertal gånger för att lura ut alla detaljer..
 
Top