Nekromanti Jag älskar Cyberpunkare!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: AB-länkarna funkar inte [NT]

Kopiera och klistra in så funkar de. Av någon anledning bryts de vid kommatecknen...

Länk 1

Länk 2

<- borde funka.
 

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Tackar

Den självgoda idrottsrörelsen kan behöva lite motstånd, även om det här var i plumpaste laget.

Hoppas Pirate Bay ägnar lika mycket energi åt att jaga rätt på barnporren som att klaga på rättsväsendet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Tackar

Hoppas Pirate Bay ägnar lika mycket energi åt att jaga rätt på barnporren som att klaga på rättsväsendet.
Brukar iofs inte behövas så mycket "jagande" iom att det är ganska många som använder TPB... Och de allra flesta vill inte se barnporr på sidan. Med andra ord, det finns ett rätt effektivt varningssystem - väldigt snart efter att sådant dykt upp, upptäcks det och anmäls. Och tas bort.

Att polisen inte verkar vilja informera TPB om vad det rör sig om för torrents gör att det hela mest känns som varmluft.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho

Mjo. Världen är en surrealistisk plats.

Jag har suttit på Pirate Bay sedan... Tja, i princip sedan sajten blev allmänt känd, kanske något innan. Det närmaste "barnporr" jag sett var någon relativt harmlös P-rulle där tjejen såg ung ut men sedemera visade sig vara 21. Och att döma av reaktionerna mot denna i sammanhanget ganska harmlösa fil, kan jag nästan garantera att ingen barnporr finns på TPB längre än någon timme.

Som någon sade, det är som att anklaga google. TPB är en sökmotor, liksom.

//Krank, som utan problem använde isohunt och google för att hitta torrent-filer förra gången TPB gick ner, och inte har några problem med att använda workarounden om de DNS-blockas.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho

Och att döma av reaktionerna mot denna i sammanhanget ganska harmlösa fil, kan jag nästan garantera att ingen barnporr finns på TPB längre än någon timme.
Well, du har fel. Jag har laddat ner väldigt gamla torrents som visat sig vara barnporr (mer än en gång), och när jag kollat in kommentarerna så ser jag att folk redan har varnat, och detta för flera veckor sedan. Utan att något hänt.

(gjorde exempelvis en snabbkoll nu och såg att en sökning på "ls mag" gav ett resultat från 2007-03-07, och även siterippar på sidor såsom http://www.sandrateenmodel.com (som rikskriminalpolisen blockat) från 2006-06-15. Så kom inte och säg att TPB gör en massa för att få bort pedofilerna från sidan. De tycks inte göra ett dugg.)

TPB har fungerat som ett lättillgängligt forum för pedofiler att utbyta bilder i väldigt stor skala.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Sitter och kollar på "Good copy bad copy"

Kan vara kul att se, kanske kan fungera som en introduktion för de som aldrig funderat vidare över ämnet.
Ska se.

Imorgon, när jag inte är lika trött.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho

(gjorde exempelvis en snabbkoll nu och såg att en sökning på "ls mag" gav ett resultat från 2007-03-07, och även siterippar på sidor såsom http://www.sandrateenmodel.com (som rikskriminalpolisen blockat) från 2006-06-15. Så kom inte och säg att TPB gör en massa för att få bort pedofilerna från sidan. De tycks inte göra ett dugg.)
Vad rikskrim blockar skiter jag fullständigt i, eftersom jag totalt saknar all form av respekt för deras kompetens. Vad gäller sandrateenmodel, så har jag själv inte en blek huruvida "sandra" är 18 eller ej. ls mag är lite värre, och visst är det skit att skiten fått ligga där så länge . men det rör sig om en träff. Som andra sagt, om det som finns på TPB är barnporr, då får vi nog blocka google också. TPB är som bekant en sökmotor, det också.


"Väldigt stor skala" tycker jag i övrigt är att snacka riktig dynga. Om inte du har en helt annan uppfattning än vad jag har angående vad som räknas som "väldigt stor" skala...



Så - visst finns det risk att något faller igenom - den risken finns alltid. Hur mycket är det som faller igenom Googles försök till begränsning? Som sagt, jämför med andra söksidor.


Det hela framstår fortfarande som fruktansvärt kasst, och verkar likförbannat mest vara snutens sätt att försöka få bukt med "fildelarpacket". pedofilanklagelserna känns mest som ett svepskäl.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho

Jag har inte heller så stor tillit till rikskrim, men även om jag inte vet om det var just sandrateenmodel jag laddade ner (jag har av förståeliga själ inte kvar filerna - och känner mig inte direkt sugen på att ladda ner dem igen) så var det just några sådana NAMNmodel-sidor jag laddade ner som visade sig vara erotiska bilder på barn. Inte "modeller som ser unga ut" (som exempelvis Jordan Capri), utan definitivt barn.

Som andra sagt, om det som finns på TPB är barnporr, då får vi nog blocka google också.
Hur stor del av materialet på TPB är inte olagligt?

"Väldigt stor skala" tycker jag i övrigt är att snacka riktig dynga. Om inte du har en helt annan uppfattning än vad jag har angående vad som räknas som "väldigt stor" skala...
Ja, min uppfattning är:

1. "väldigt stor" är mer än man kan överskåda och räkna av att bara klicka och kolla. Med en så enkel och generisk sökning som "model" med "annat" ikryssat så tycks lungt mer än hälften av svaren på de första tio sidorna vara barnporrbilder.

2. Man anser att det fortfarande är barnporr även om det är NN (no nude - så fort det står så, då är det typ alltid fråga om barnmodeller. Ett varningstecken som jag tidigt lärde mig hålla utkick för) - om kläderna är minimala och när modellerna står i utmanande poser.

Du kanske har en mer liberal syn på barnfotografier.

Så - visst finns det risk att något faller igenom - den risken finns alltid. Hur mycket är det som faller igenom Googles försök till begränsning? Som sagt, jämför med andra söksidor.
Ja, då är The Pirate Bay klart värst. Jag söker aktivt efter småbröstade, ungdomliga porrmodeller (såsom Jordan Capri - eftersom det är min kopp te), och det går utmärkt att använda sökord som "teen", "petite" och till och med "lolita" på andra sökmotorer utan att råka ut för barnporr. Man hamnar istället hos lightspeed, nastyagirl, kristina fey, m.m. The good stuff.

På TPB är det inte lönt att ens försöka, eftersom andelen barnmodeller är så överväldigande. Ingen annan vanlig söktjänst kommer ens i närheten. Det är typ bara där jag blivit bränd. På andra plats kommer program såsom Bearshare, men inte ens med en sådan programvara är barnporren så lättåtkomlig såsom den är på Piratebay.

Det hela framstår fortfarande som fruktansvärt kasst, och verkar likförbannat mest vara snutens sätt att försöka få bukt med "fildelarpacket". pedofilanklagelserna känns mest som ett svepskäl.
Det är klart det är, och ett tacksamt sådant också, eftersom Piratebay inte gör ett piss för att rensa bort skiten. Vilket ger en bitter eftersmak i min mun. För jag vill tycka om fildelarfrontfigurerna och se dem som någon sorts Robin Hood-hjältar, men när man väl inser vilka äckel det är som står bakom den här typen av sidor så framstår hela fildelarhobbyn som en extremt naiv folkrörelse.

Försvara inte sidan. Den och dess ägare är definitivt kräk, och de gör alla fildelare en otjänst genom att finnas kvar - tills de börjar rensa upp bland pedofilerna och barnporren.

---

Men jag erkänner att jag är jävig i frågan, eftersom jag vill kunna ladda ner bilder på den typ av tjejer jag gillar - vilket jag inte längre gör på TPB; eftersom det är meningslöst så länge som pedofilmaterialet utgör så stor del av de porrlänkar jag eventuellt skulle kunnat vara intresserad av.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,578
Location
Rissne
Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho

Du kanske har en mer liberal syn på barnfotografier.
Det tror jag att jag har, ja. Jag bryr mig egentligen bara om hur bilderna kom till, se - att folk med underlig läggning masturberar till semesterbilder ser jag inga problem med, eftersom det såvitt jag vet inte finns någon vetenskapligt bevisad koppling mellan att kolla på porr och utföra våldtäkt, även om de troligen är symptom för samma sak (samhällets syn på sex etc), och då också är skeptisk till huruvida ett peddo som runkar till semesterbilder senare kommer att gå ut och antasta dem.

Så javisst är det äckligt med folk som onanerar till bilder på nakna, glada barn, men vafan? Jag ser det som ett "voctimless crime", eftersom jag inte kommer på den svenska översättningen. Hela grejen känns hysterisk. "Barnporr" är ett skitpraktiskt sätt att skrämma upp allmänheten.

På TPB är det inte lönt att ens försöka, eftersom andelen barnmodeller är så överväldigande.
Uh? Jag har själv i mina dagar gjort en och annan sökning på dylika modeller på TPB, och jag upplever inte alls, får jag säga, det du beskriver.

Fast då har vi som sagt olika gränsvärden för vad som räknas som "barnporr" också. I mina ögon är definitionen ganska enkel - porr, med barn i. Det krävs ett sexuellt sammanhang, det räcker inte med t.ex nakenhet eller att någon står och posar i bikini.

Men jag erkänner att jag är jävig i frågan, eftersom jag vill kunna ladda ner bilder på den typ av tjejer jag gillar - vilket jag inte längre gör på TPB; eftersom det är meningslöst så länge som pedofilmaterialet utgör så stor del av de porrlänkar jag eventuellt skulle kunnat vara intresserad av.
Jag är å andra sidan också jävig, dels för att jag gillar TPB i övrigt, men också för att jag sedan länge givit upp TPB som källa till erotiskt material. Jag söker, om sanningen ska fram, nästan aldrig på TPB direkt längre - varför ska man göra det, när http://isohunt.com indexerar bland annat TPB?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho

Fast då har vi som sagt olika gränsvärden för vad som räknas som "barnporr" också. I mina ögon är definitionen ganska enkel - porr, med barn i. Det krävs ett sexuellt sammanhang, det räcker inte med t.ex nakenhet eller att någon står och posar i bikini.
Okej, då resonerar vi helt olika.

Tack för diskussionen.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,765
Location
Nett-ruh-bi
Förklaring: barnsligt och löjeväckande

Jag har ombetts förklara inlägget. Jag tycker att agerandet från dessa Pirate Bay-anhängare är barnsligt och löjeväckande. Det är som när ett litet barn sätter sig ner och vrålar när det inte får som det vill.

Dewil
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho

Bra inlägg Rising.. jag visste inte riktigt var jag stod i den här frågan, jag använder inte TPB alls... jag är ju så old school att jag faktiskt ÄGER i stort sett alla program, spel eller filmer jag har... men hade nån form av uppfattning av att det förekom en häxjakt mot sajten. Men du verkar ju veta vad du talar om, så jag håller med. Rensar inte ägarna själva upp i skiten har de ingen cred.

Skönt med folk som är porrkännare, förresten... :gremgrin:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho

Skönt med folk som är porrkännare, förresten...

Du kallade?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Jag tycker det känns så surrealistiskt alltiho

*garvar* ..vi kanske ska skapa ett diskussionsforum?
 
Top