Nekromanti JABADABADO!

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
För er som missat det kan jag meddela att Saga är tryckt och klart, och redan finns ute i vissa butiker, som SF-bokhandeln, Goblin games med flera...
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,313
Location
Örebro
Det måste vara riktigt skönt att få ut det efter de många otaliga turerna kring spelet. Stort grattis mao.!

PS. Hur går det med gratis exemplaren för korrekturen? Är de på väg ut?
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
dom har beställt fler ex av mig nu, så det kommer nog finnas... hör av dig annars
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
RECENSIONS-EX!!

ja jag har börjat skicka!!

NI SOM INTE FÅTT: har haft mailstrul med arfert.com-domänen, tappat en massa gamla mess... så skicka gärna om era adresser till mg snarast! till: tomas@dunderdog.se
 

neowyn

Swordsman
Joined
19 Sep 2003
Messages
637
Location
Stockholm
grattis till flytten!

Det garanterar jag att jag kommer att göra, vill ha min egen sagabok inte bara utprintat papper.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,313
Location
Örebro
Yay!

Har en mycket underligt formad bok i min hand - med ett mycket vackert namn bland korrekturläsarna :gremwink: Boken ser helt annorlunda ut än vad jag förväntat mig och ser snarare ut som en fantasyroman i kartonage. Tufft format. Och tjock bok. Första intrycket är att jag är imponerad!

Det enda klagomålet jag har är att texten på båda sidorna är pressade för långt in mot mitten av sidorna. Det gör att det blir lite jobbigt att läsa texterna - särskilt då det finns mycket fri yta på ytterkanten. Men det är också det enda som jag kan säga negativt om boken.

Själva trycker verkar stabilt och jag gillar den mörkbruna ton som sidorna har - det får mig att tänka på Jorges Bestiarium (vilket är en bra sak :gremwink: ). Så första intrycket, inte riktigt vad jag väntade mig - men ack så fin!
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,571
Location
Fallen Umber
Re: Yay!

Apropå detta: finns det ingen preview på hemsidan så att man får se hur layouten ser ut? Sådana är alltid trevliga. Jag har ingen lokal spelhandel där jag kan bläddra i boken, tyvärr.


/Dimfrost
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Yay!

mm, vet att det blev lite tajt mot mitten (beror på att vi bytte till bättre tjockare papper), men när man bläddrat ett tag i den så försvinner problemet och boken öppnar upp sig mer... men i nästa upplaga ska jag nog bredda innerspalten med en 3-4 millimeter.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,313
Location
Örebro
Re: Yay!

Ah, det förklarar det. Papperet alltså.

Jo, jag vet att det öppnar upp sig då. Det som oroar mig då är givetvis limmet och hur bra det är - men det får tiden utvisa :gremwink:

Som sagt var, det var det enda klagomålet som jag kunde komam på. I övrigt ser det mycket bra ut! :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Yay!

den är ju inte limmad utan "klassiskt" trådbunden.. så det BORDE hålla hyfsat bra.
 
Top