Nekromanti Jävla inspiration!

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Så har det hänt igen. Jag har fått inspiration!

Jag kan inte hjälpa det - jag får alltid inspiration, frågan är från vad, till vad och vad sjutton jag ska göra med den (eller åt den).

Just nu har jag råkat lyssna på omgjorda låtar från gamla C-64-spel (närmare bestämt Last Ninja-serien) och naturligtvis har inspirationen drabbat mig. Jag vet inte om jag ska gräva fram Feng Shui eller Skuggornas Mästare ur högen "ännu ej spelade rollspel" och knåpa ihop något litet äventyr i äkta Last Ninja-stil, eller om jag ska dänga en MSDN-box i huvudet på mig och fortsätta att hacka ASP.

Nåja, jag söker egentligen inte tips. Jag vet innerst inne att det senare är vad jag borde göra, och att det definitivt inte finns någon tid för der förra. Så vad sitter jag här och svamlar för?

Aja. Sånt som händer. Back to hacking.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Jag har fått inspiration! Jag kan inte hjälpa det - jag får alltid inspiration,</I>

Händer mig emellanåt också; irriterande, eller hur?
Otroligt effektivt på att se till att de projekt man <I>har</I> på G inte blir färdiga...

--
Åke
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Ja.. Varför kan inspirationen man får inte vara till det projekt man har halvklara..

Varför är det så lätt att börja och så svårt att sluta?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Eftersom inspirationen kommer när man minst anar det blir det bara till besvär. Det kommer på lektionerna i skolan där man får "prickar" ifall man gör annat än jobbar. Hatar inspiration. Den saknas dessutom när man som mest behöver den.

Det som inte dödar det härdar.
--
Yassilus
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Min inspiration brukar fotast komma innan jag sticker till skolan.. sådär 1 minut innan bussen går..

Hatar det..

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
C64 och amiga-låtar rockar

/[color:green]Han</font color=green> som älskar de gamla låtarna.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Förkortningar [OT]

Förkortningarna har egentligen med jobbet att göra, och inte det minsta med rollspel.

"MSDN??"

Microsoft Developer Network - en tjänst/nätverk där folk som använder Pyttemjuks utvecklingsverktyg dels kan ta del av varandras erfarenheter och dels får ta del av allt som Pyttemjuk utvecklar redan i betastadiet, så att när Pyttemjuk släpper något skarpt (till exempel en databasserver) så ska utvecklarnas program till produkten redan vara klara.

I praktiken går det till så att man betalar snormycket pengar till Pyttemjuk och får hem en stor kartong med CD-skivor, där man sedan får sålla ut vad man behöver utveckla till, och stoppa dessa i stora boxar som man sedan kan drämma i utvecklarnas huvuden i hopp om att de gör något vettigt.

"ASD??"

Egentligen ASP, Active Server Pages. En teknik från Pyttemjuk som gör att man enkelt kan koppla ihop webbsidor med scripts och databaser.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Jag vet vad du menar... '
Det är alltid lättare att börja på något nytt än att avsluta..
Nya inspirationer dyker o ombett upp och ställer till det...
Men jag tycker att det är en liten börda att bära i jämförelse med den fantasi lösa tillvaron många tillbringar sitt liv i.
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: C64 och amiga-låtar rockar

Enligt uppgift (från nåt radioprogram jag lyssnade på) finns det en synth på marknaden som innehåller C64:ans ljudchip (SID). Denna används bland annat i halvhitten "Superstar" med Rollergirl (om man lyssnar på ljuden så påminner de rätt mycket om den gamla brödburken).

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 

Eleas

Hero
Joined
31 May 2000
Messages
855
Location
Malmö
Apropå C64 och amiga-låtar rockar... (OT)

...så har jag över 150 låtar till Amigan, de flesta gamla klassiker. Ett par remixar av C64ans låtar, däribland Last Ninja II - låten. Om någon vill ha en eller tio, var vänlig messa. Så vitt jag vet finns ingen Copyright på låtarna; de är alla PD eller FW.

Några favvisar jag har är t.ex.:
* Shadow of the Beast II introlåt
* Hardwired Demo Song
* Desert Dream I-III
* (Last) Ninja Remix' introlåt
* The Wanderer II

--
Björn


"You are a bleating foal, a curdled staggering mutant dwarf smeared richly with the effluvia and offal accompanying your alleged birth into this world. An insensate, blinking calf, meaningful to nobody, abandoned by the puke-drooling, giggling beasts who sired you and then killed themselves in recognition of what they had done."
--Utdrag ur den roligaste förolämpning jag läst
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: C64 och amiga-låtar rockar

Givetvis..

SID synthen är tillverkad av två svenska killar, det som är speciellt med den är framförallt att den bara finns i begränsad upplaga, då sid chippen inte längre tillverkas...

De köpte dock alla och säger att än så länge det inte är någon kris.. men de tar betalt för dem.. MYCKET betalt..

Men riktiga musiker (typ synthare från tyskland) köper ingen synth med SID chippet.. de anväder C64:an när de gör musiken.. :o) Närmare än så kommer man inte..

chrull - har flera moderna låtar gjorda på c64

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Inspiration får man precis innan man ska sommna när man lgger och funderar på saker och ting eller när man är ute och springer. Men det är alltid svårt att avsluta saker.

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Krille fattig?

Har för mig att du påstått tidigare att du är fattig.

Med programmerings-skills behöver man väl inte gå hungrig? =)
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Fattigt IT-folk (OT)

<I>Med programmerings-skills behöver man väl inte gå hungrig? =)</I>

Förutsatt att man <I>använder</I> sig av dem - det gick fem år från att jag gick ut systemvetarplugget till att jag sökte ett "riktigt" jobb (fördelen var att man slapp det värsta av den där it-webb-cyber-hysterin, nackdelen att det mesta man hade lärt sig hade hunnit bli inaktuellt).

--
Åke
 

Gaxar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
238
Location
Göteborg
Ugh...

Dedär händer mig med titt som tätt. Jag har dock utarbetat en lösning som funkar åtminstonde för mig.

Det finns en liten spelvärld som jag filar på lite då och då... den är rätt speciell (jag törs nästan säga unik och väldigt spelbar samtidigt) men långt ifrån färdig. Varje gång jag träffas av Inspirationen så tar jag tag i den och funderar på hur den skulle kunna användas till något i min kära värld. Ibland blir det bra, ibland blir det bara konstigt, men hursomhelst så får jag åtminstonde utlopp för eländet och slipper gå runt frustrerad resten av dagen.

-Gaxar, som just nu desperat försöker jobba upp tillräckligt med jävlar-annamma för att orka igenom sista terminen i 3'an... /images/icons/cool.gif
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,659
Location
Uppsala
Jag för min del drabbas av panik när inspirationen tar slut eftersom det då inte blir någonting gjort på varken skolarbeten, rollspel, hemsidor eller något annat.

Däremot skulle det nog behövas en hel del för att min inspiration skulle öka p ga gammal SNES musik....
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag för min del drabbas av panik när inspirationen tar slut eftersom det då inte blir någonting gjort på varken skolarbeten, rollspel, hemsidor eller något annat."

Problemet för mig är inte att få inspiration. Det får jag jämt. Problemet är att jag får inspiration till fel saker.

"Däremot skulle det nog behövas en hel del för att min inspiration skulle öka p ga gammal SNES musik..."

Vem har sagt något om SNES?

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Inspiration!

Jag har fått lite inspiration på sistone:
I SO har vi fått lära oss att dom tre mest lönande varorna är:


1. Prostitution
2. Droger
3. Vapen

Gör er redo.. I en värld där prostitution, droger och vapen är dom största inkomstkällorna finns det bara en lösning.. Arvid Spel presenterar:

<font size=3> [color:green]KNARKADE</font color=green>
<font size=4> HOROR
<font size=3> [color:blue]Med</font color=blue>
<font size=4>[color:blue]VAPEN</font color=blue><font size=2>


Kontroversiellt förstås.. /images/icons/wink.gif



/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 
Top