Nekromanti [Järn] Utgård, ny startmiljö!

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
»De mördade vår anfader vid tidens gryning. De skändade hans kropp för att av den bygga himmel och jord.

De avtalade med hans sonson att bygga deras fästning, men vägrade betala. Istället dräpte de honom, och hans dotter förvägrades mansbot.

De tog som fredsgest upp en av oss som en av de sina, och de förrådde honom. De kallade honom lögnernas prins, den som sår split och illvilja, och spärrade in honom i underjorden att plågas för tid och evighet. Hans dotter valde exil bland människor hellre än att leva arvlös och lottlös som deras tjänare.

De stal solen från himlen till sig själva och människorna, och förbannade vår hemvärld Utgård till mörker och kyla.

Detta är ésernas brott, arvsskulden mot oss, troll och jättar, Utgårdafolken. Vi förbannar ésernas namn i alla tider. Vi förklarar fejd till sista släktled och fiendskap till tidens slut!«


Startmiljön Utgård, om troll och jättar, finns nu att ladda ner från Helmgasts hemsida.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Trevligt! Ser ju väldigt intressant ut från en första anblick!
 

Makaron

Veteran
Joined
6 Sep 2016
Messages
145
Börjar bli brist på argument för att inte skaffa Järn ögonaböj... riskerar väl bli makaroner en månad till.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Min hjärna vill bara tänka på en galen katt, en töntig pingvin och diverse andra dumheter när jag ser ordet Utgård.

 

Attachments

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,398
Grymt supplement - älskar upplägget och stämningen. Får mig att vilja spela en generationskampanj i Dovrefjället eller nybyggarkampanj med Erik Röde som upptäcker Utgård istället för Newfoundland.
 
Top