Nekromanti Ivanhoe stoppas!

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Med risk för att komma i skymundan av Sagan om ringen-
premiären (dit även jag har biljett), har jag tråkiga nyheter.
SVT har beslutat sig för att sluta visa Ivanhoe på nyårsdagen!
Skicka ditt protestmejl till: programupplysningen@svt.se

You can make a difference!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Frågan är ifall den inte har tjänat ut sin rätt. jag tycker att, precis som med fallet Kalle Anka att det har gått för länge och är därmed ointressant.

Fast det finns inget annat som kan fylla upp tiden bättre så jag får väll skcika ett protest mejl då...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jajamen !

Fasen va´trist !!
Även om man har det den hur många gånger som hellst så är den faktiskt bra !
 

csaar

Veteran
Joined
14 Dec 2001
Messages
32
självklart! helt rätt! dessutom tycker jag att all försäljning av vigselringar, kolvringar och annat som kan anknyta till härskarringarna skall hindras under premiärveckan. hemma får inte ens telefonen ringa...nej men allvarligt talat, fy vad dumt!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nä nu #%^&"!

Nä nu blir jag upprörd! Ska någon klåfingrig trattkantarell sabba en av de få traditioner som jag har? Luspudlar! Pimpelfiskare! Diskborste!

Ni får ursäkta de hårda orden, men jag blev upprörd. Här ska skrivs protestbrev minsann!


Storuggla, som ger en eloge till den som kan placera namnet "Gussie Fink-Nottle"
 

Widde

Warrior
Joined
9 Jun 2000
Messages
231
Location
Uppsala
Gussie Fink-Nottle

Är inte det en figur från någon Woodhousebok?
Medlem i Drönarklubben, kanske?

-W
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Litterära referenser i forumen

Dra på trissor, det tog inte lång stund det inte!
Eloge till dig, Widde!
Helt rätt, Gussie Fink-Nottle är medlem av Drönarklubben, har glasögon, dricker endast apelsinjuice och är en stor salamander-fantast. Tummen upp, min gode forumsrumlare, för dina litterära kunskaper.


Storuggla, glatt förvånad
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jag kan meddela att både TV3 och TV4 slåss om rättigheterna till att få visa filmen efter att SVT slutar att visa den. Vi tittar kommer alltså inte att gå lottlösa oavsett vad som händer. Inte för att det är säkert att den kanal som får rättigheten bestämmer att visa den årligen på nyårsdagen, men man kan ju hoppas.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
SVT i svaromål

Jag vet inte om ni fått reda på detta, men jag har fått reda på att SVT istället skall visa De Tre Musketörerna, den gamla fina versionen med Michael York och Christopher Lee och alla dom. Vete tusan varför de inte förnyade licensen till Ivanhoe, som är bättre, men ersättningsfilmen är ju inte fy skam heller...
Swashbuckling är ju också lite rpg-igt...
Personlig favorit är nog när hjälten river sönder en matta som några vakter står på. Humor på hög nivå.


Storuggla, en gardé!
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Jajamen !

det tåls att diskutera
ibalnd har de ju visat en anna version...
jaja jag kommer i alla fall missa den
 

Björn Hellqvist

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
667
Location
Skövde
Re: SVT i svaromål

Den klassiska "De tre musketörerna"?! Dags att ladda videon! Min usla inspelning från skräpkanalen TV21 såg ut som en manchesterkostym... Den filmen är i min mening bättre och roligare än Ivanhoe - fast varför de inte kan visa båda? Såsom gammal uv håller jag nog ändå på Ivanhoe från 1952 - det var den TV visade förut, och som jag växt upp med. Och som tur är har man alla tre versionerna på video (-52, -82, -97) /images/icons/smile.gif
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Äntligen! [provokation]

Åh, alla gånger man blivit tvingad att genomlida denna usla plåtskrammelhistoria -äntligen skall våra högtider moderniseras och alla ruttna pruttfilmer kastas ut ur tablåerna! Dessutom borde man ta bort äckel-Anku Planka och hans McDonaldsreklamprogram och all nedrans visslingar åt Johanna, Tomtar och Bertil Johnssonar - jag föreslår dessa nydanande program under helgdagarna:

Först: på julafton köper alla kanaler in gårdagens sändningar av grannkanalerna för att reta gallfeber på alla teve-tittare. De som vill se på ettan tittar plötsligt på fyran, och knappar man in kanal tre så ser man plötsligt på eurosport osv. Kul för hela familjen!

På juldagen värmer man upp med japansk hårdporr för barnen och sedan; en hyllning till Peter Jackson med "Meet the Feebles" och "Bad Taste" på alla kanaler samtidigt.

Annandag Jul värms upp med gamla "solstollarna" -sedan tar vi och visar alla gamla avsnitt ur "TV-piraterna" för de blir jag galen om de inte börjar sändas i repris snart. På kvällen blir det skräckmaraton; dvs alla Loffe Carlsson-filmer i ett kör. Huvva!

Nästa dag (vad nu den kallas) ska vi få se en riktig televisions-klassiker; nämligen det historiska bytet från "TV 1" till "Kanal 1" som gjordes '86 -och som jag, bara åtta år gammal, bevittnade med mina egna två ögon! (jo, det är faktiskt sant!) Det sorgliga är väl att detta är det mest fantastiska som hänt i mitt liv...

Err... Nyårsafton, sen!
Då åker betjänten och grevinnan bort och ersätts med den fantastiskt knäppa "i!"-sketchen med komikerna från göteborg (som ingen sett röken av sedan dess) när de är TV-kockar och våldgästar en gammal herre och stoppar hans emaljöga i mikron och har sex med hans fru. Den ska bli ny standard och visas varje jämn timme i alla kanaler under nästa år, förresten. Kvällen avrundas med tanten från "har du hört den förut" som berättade en vits som var så här "jag gick på Mosebacke... och så-ramlade jag!" och började skratta hysteriskt. Ingen annan förstod någonting, men jag tyckte det var helfestligt.

Nyårsdagen: Nu återgår vi till det normala och visar hjärnlös pucko-teve för den stora massan (ett fint sätt att säga "Sveriges alla pundhuven") med dokusåpor och nyheter från TV3.

Well, så skulle det bli om jag var programchef. Godnatt.

/Rising
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Hmpfffff?!!!

De Tre Musketörerna, den gamla fina versionen med Michael York och Christopher Lee och alla dom. Vete tusan varför de inte förnyade licensen till Ivanhoe, som är bättre...

Keef?! Bättre? Du måste skoja! Något roligare och coolare än Richard Leisters 70-talsversion av De tre musketörerna får man leta efter. Ivanhoe bättre my ass...! Invanhoe av årgång 82 är bara en mjäkig tv-film som dessutom är en synnerligen dålig medicin för den på nyårsdagen ständigt uppdykande bakfyllan (kan inte begripa varför...)
 

csaar

Veteran
Joined
14 Dec 2001
Messages
32
Re: Äntligen! [provokation]

kunde inte sagt det bättre själv...vilken dag under julen gick den där japanska rullen sa du? något jag verkligen saknar under julen är "vilse i pannkakan". den där storpotäten är allt lik aschberg lite grann, mer fantasy och sf kan det knappast bli! men, tv-piraterna! de var ju, som tv-programsfenomen, ondskan personifierad och djävulens redskap på jorden!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Jajamen !

jag tycker helt klar att den version som brukar visas är helt klart bättre än den ander.
Helt klart är det synd att de ska lägga ner den.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Jajamen !

håller med att det är synd att det läggs ner och att den versionen som visas är bättre men ombyte förnöjer
 

Utopi

Warrior
Joined
30 Nov 2000
Messages
233
Location
Uppsala
Re: SVT i svaromål

Fusk! Inte för att jag har sett Musketörerna men den verkar lovande och längtar redan. Trots att 3 dödsprov står i min väg mot julen /images/icons/frown.gif Men men, Ivanhoe sitter som gjuten i bakskallen.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Visst !

Klart att ombyte förnöjer ! Men ändå..
Men vi får se hur den här är, ska väll inte klaga för mycket i förskott....../images/icons/wink.gif
 
Top