Itras by - ny utgåva

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Jag såg just att Itras by på norska finns i en ny utgåva på Outland i Norge. MEN: de levererar inte till utlandet, och jag hittar ingen annan butik eller näthandel som har boken. Är det någon här som vet om – och i så fall hur – det går att få tag på boken?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
(Och som en personlig observation, spelet är skrivet på bokmål, det av de två norska språken som IMO är lite lättare att läsa som svensk.)
 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Fick tips från Ole Peder att man skall maila forlag@outland.no så hjälper de till.
Tack, lustigt nog är jag den Gustav som frågade Ole om detta på FB :) Men jag ser gärna att alla andra också får veta detta, då det är ett utmärkt spel! Jag har läst den gamla norska utgåvan såväl som den engelska (som skiljer sig lite), och anser detta vara ett av de bästa rollspelen som finns.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,847
Location
Nordnordost
Det är en liten, liten värld. :)

Och jag håller med, den första norska utgåvan imponerade stort på mig i sin tydlighet om hur man faktiskt skall göra för att spela spelet. Det är dessutom ett väldigt trevligt spel.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Ho! Vet ni om de översätter den nya utgåvan?
Fanns många att välja på, några tips på format, färg, softcover eller ej?

 

McKatla

Utan titel
Joined
2 Aug 2010
Messages
1,018
Ho! Vet ni om de översätter den nya utgåvan?
Fanns många att välja på, några tips på format, färg, softcover eller ej?

Den nya norska utgåvan är innehållsligt likadan – men på bättre papper. Därmed behövs ingen ny översättning. Eller jo, kanske det – den engelska utgåvan valde ju bort en del av den norska, och lade till annat. Så den är ju egentligen en egen version snarare än en rak översättning.

Och färg & hardcover. Alltid.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,992
Location
Umeå
Är det någon som har kört Itras by och har något omdöme om det?
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,623
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Bara läst gamla grundboken. Spelvärlden är nog tyvärr lite för underligt för min smak.
I Menagerie-supplementet finns ett kapitel som diskuterar att spela "Itras by utan Itras by", dvs med systemet men utan staden. Att använde teknikerna och korten från Itras by men satt här och nu i vår vanliga värld skulle nog generera något väldigt Danid Lynch-artat.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,259
Location
Kullavik
I Menagerie-supplementet finns ett kapitel som diskuterar att spela "Itras by utan Itras by", dvs med systemet men utan staden. Att använde teknikerna och korten från Itras by men satt här och nu i vår vanliga värld skulle nog generera något väldigt Danid Lynch-artat.
Jag köpte Menagerie men har bara läst några sidor innan jag prioriterade annan läsning. Får antagligen återvända till den nu då :)

På tal om Lynch så såg jag att det kom ett annat spel härom året. "Something is wrong". Har funderat på det men inte slagit till... än... :)
 
Top