Nekromanti Irriterande

Mesch

Veteran
Joined
3 Oct 2002
Messages
3
Location
Helvetet där jag är född
Hmm... jag kommer inte ihåg vad jag skulle skriva nu, så jag skriver bara någonting.

Jag är ibland SL för DoD, dom jag varit SL för tycker att jag är bra som SL... men jag gillar inte att vara det eftersom min fantasi tar slut ibland mitt under ett uppdrag eller ett äventyr. Visst kan man improvisera, vilket jag ofta gör, men ibland räcker inte fantasin så långt. Mina äventyr blir ofta krävande och långa, tillslut så klarar dom det inte. Jag har även en tendens att alltid få med någonting porrigt... *flina* Nåja, tillbaka till saken.
Jag orkar inte vara SL varenda gång, men ingen annan vill vara det när vi spelar. Godhjärtad som jag är*host**host* Så offrar jag mig och är SL... -muttra- Vissa anser att jag är lättövertalad... andra anser att jag har för svåra äventyr... alla anser att jag alltid ska vara SL, trots att jag inte vill det... /images/icons/mad.gif
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Jag känner igen mig där... alla vill att jag ska vara SL fasten att de har misslyckats med 8 (!) uppdrag i rad nu... de tycker att jag improviserar för mycket och använder alldeles för lite tärningar... själv anser jag att en bra SL ska kunna improvisera mer än nödvändigt..... medans jag endå skriver skulle jag behöva lite förslag till mitt äventyr... tänk er:
- ett dussintal magiker som försöker framkalla en mäktig demon
- en grupp som fått reda på det

Sedan så har jag fixat hur de ska bli introducerade till någon av dem... de väljer själva genom sina handlingar... så spelar de goda kommer de i kontakt med gruppen (eller med magikerna fast de inte vet att de är onda och de tror att gruppen är ond som lägger sig i istellet).... i alla fall så om någon av er har gjort någon stad (heldst med karta och allt) som ni har lagt upp på internet (staden ska vara bra beskriven.. så skulle jag vilja lägga mina kloförsedda fingrar på den staden.. jag skulle självklart kunna göra en egen... men om någon redan har gjort en hyfsat bra stad... varför ska jag slösa på min "dyrbara" tid då /images/icons/tonguea.gif
 
Joined
25 May 2001
Messages
1,039
Location
Åbo, Finland
De vill anatgligen att dus ka vara SL för att de själv är för lata för sysslan. Betänk detta: Om du vägrar att vara SL kommer de antingen att bli uttråkade utan rollspel, och själva ta tag i SL sysslan eller så kommer allting att rinna ut i sanden och du kan söka reda på en ny grupp där du inte behöver vara SL, utan får ge utlopp för ditt kreativa spelande.
Alterntivt kan du fortsätta vara SL, om du tycker det är kul, och sedan söka reda på en annan grupp där du inte tvingas till detta. Valmöjligheterna är oändliga :gremwink:
 

Mesch

Veteran
Joined
3 Oct 2002
Messages
3
Location
Helvetet där jag är född
Men nu är det också såhär att jag är med i en rollspelsklubb... eller jag var... men den gick under... *suck* Heh... nåja, men jag vill inte byta spelgrupp, dom jag spelar med är roliga att umgås med... /images/icons/smile.gif Men när vi ska spela rollspel så vill dom väldigt gärna att jag ska vara SL, jag brukar ofta ge med mig och vara det, men äventyren blir långa och svåra. Tids nog så kommer jag väl sluta spela med dom... Iofs... det kommer ske om sisådär 2 år eller mindre eftersom jag ska flytta härifrån. /images/icons/laugh.gif hehe jag kommer lämna denna håla... detta,... Köldhål... om ni inte förstår vad jag pratar om så bor jag i köldhålet... även kallat Boden.. /images/icons/tonguea.gif Hatar stället... men snart slipper man det...
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Hmm...

Nåja, detta funkar säkert, men det bästa är väl ändå att förklara för de andra att du inte ENBART vill SL:a, utan även få möjlighet att spela själv. För nog tycker Mesch väl att det på sitt sätt är kul att SL:a också? På Black Dwarf låter det som om han har att välja på att BARA SL:a eller BARA spela. (Och ja, jag noterade "Valmöjligheterna är oändliga" på slutet... /images/icons/cool.gif)

Förresten. Jag blev civil idag, så snart borde arbetet med Dvärgamodulen återupptas.

/Berserk
 

Antraxe

Veteran
Joined
30 Sep 2001
Messages
101
Location
Umeå
Jag känner också igen mig, jag är gillar i ju för sig att vara sl men inte hela tiden och jag brukar få tjata nästan hela tiden på folk att det ska göra åtminstonde ett försök på att vara sl men det verkar inte hjälpa så mycket att tjata/images/icons/frown.gif
 

Rajr0t

Veteran
Joined
6 Mar 2002
Messages
158
Location
Karlshamn, Blekinge
mj0, jag känner med igen mig. Jag är också _nästan_ alltid SL men jag tycker det funkar bra och det blir kul för mig att spelleda om jag ser att mina spelare har kul. Känslan av att veta allting och kunna framföra det på ett bra sätt är helt fantastiskt när man sitter med en stor kampanj framför sig /images/icons/laugh.gif
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Äventyret [OT]

Det fungerar givetvis som så att magikerna behöver en magisk artefakt för att alls ha någon möjlighet att få fram sit "husdjur". Olyckligtvis är det den artefakten som rollpersonerna hittade i sitt förra äventyr.

Plötligt blir de uppsökta av en skum typ som verkar vara extremt angelägen om att få artefakten. Om spelarna är ens lite intelligenta kommer de fram till att det måste vara något speciellt med artefakten (de vet iofs inte att det är en artefakt). Då försöker de få reda på vad det är för någon pryl de har hittat, samtidigt som magikerna tar till lite våldsamare metoder för att få tag på artefakten.

Sedan är cirkusen igång, spelarna börjar sakta men säkert inse hur mäktig artefakten är, samtidig som hotet från magikerna blir större och större... Antagligen är artefakten det enda försvaret de har mot magikerna, men de enda personerna som kan använda artefakten är den uråldriga alven som tillverkade den, och förståss magikerna som försöker få tag på den.
Slutligen får de också veta hur artefakten skall använda, men endast en jungfru född under en solförmörkelse kan hantera artefakten utan att riskera att dö på grund av den magiska kraften i föremålet.

Ingen vet hur det kommer att sluta, inte ens gudarna...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,536
Location
Helsingborg
"jag gillar inte att vara det eftersom min fantasi tar slut ibland mitt under ett uppdrag eller ett äventyr."
På vlket sätt? Sitter du och improviserar genom hela äventyret eller tar ditt äventyrsskrivande stopp efter halva? Jag förstår inte..

Mina två råd (varav det sista kan du använda) är att du hittar på en början och ett slut och en vag linje däremellan där du mest improviserar.. Nackdelarna är några stycken, en är att dina SLP:er blir lidande..

Mitt andra råd är att du spelleder skrivna äventyr som andra har gjort.. Det brukar jag göra medan jag filar på mina egna äventyr som brukar ta månader att få klart..

~Orginella idéer till äventyr är något [color:448800]Han</font color=448800> sällan brukar få
 
Top