Nekromanti Irea Ensis

dream

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
1,030
Location
Portsmouth, England
Så, eftersom detta nya fina forum är till för rollspelsmakare, så kanske man kan fråga följande:
Har någon spanat in Irea Ensis? I så fall är jag högst intresserad av de intryck ni fått av spelet...

//Dream.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Hej. Har spanat in Irea ensis. Det som slog mig mest var ditt färdighetssystem, som är väldigt likt färdighetssystemet i det rollspel jag håller på med. Enda skillanden är att, medan du använder en T10 som kan ge vilket heltal som helst åt båda hållen, så använder jag 2T10. En för färdigheten och en för svårigheten (inspirerat av TWERPS), varav båda kan gå så högt upp som möjligt, men inte under ett. Detta ger såklart samma resultat, det vill säga att det statisktiskt sett alltid går att lyckas, precis som det statistiskt sett alltid går att misslyckas.

/Dnalor.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
Jag tror att det är något som de flesta rollspelsskapare försöker eftersträva på olika sätt. Personligen anser jag förstås att min lösning är den bästa.

/Dnalor
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,868
Location
Barcelona
<A HREF="http://hem.passagen.se/hob/ogjl.htm">hem.passagen.se/hob/ogjl.htm</A> Haka inte upp dig på namnet bara. Det är ett projektnamn. /images/icons/smile.gif. Ett dåligt sådant.

Det är inte hela systemet, utan bara en kort presentation, samt en presentation av världen, som är ganska bisarr och underlig.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Hmm verkar inressant, påminner mig om "Den nya solens bok" av Gene Wolfe en annan intressant blanding an SF och fantasy.

Per
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,300
Jag kollade in sidan och reagerade på stavfel, men inte så mycket mer. Det intryck jag fick var dock ett himla schysst spel med en cool värld...

/P
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,300
Ögjl

Hm, en liten fråga om världen: det står att den mest avancerade teknologin ligger på förindustriell nivå, men världen har gått under i ett kärnvapenkrig. Uppfanns inte kärnvapnen efter ångmaskinen?

//Purgatorius - konfunderad
 
Top