Ipad rollspel

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Jag är i en datorrollspelig fas. Jag spelar bara på Ipad eftersom det är så lätt. Men nu vet jag inte vad jag ska spela. Jag har precis spelat igenom Baldurs gate 1, 2, Throne of Bhaal och Siege of Dragonspear, Icewind Dale och Planescape. Jag spelade genom KOTOR ganska nyligen så det är av bordet. Jag laddade ner och försökte spela Never Winter Nights som precis kommit till Ipad men jag kunde inte med kontrollerna. Jag har sett att Jade Empire finns, men jag har spelat igenom det 5 gånger back in the day så jag vet inte om jag vill spela det igen. Jag spelar fortfarande Nethack men jag är så dålig på det att det mer är ett självskadebeteende.

Vad ska jag spela nu?
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Beroende på hur du definierar rpg så kanske några cyoa skulle falla på läppen? Sourcery! är att rekommendera i så fall.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Legend of grimrock om du gillar grottkräl.

Slay the spire om du gillar kortspel.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vad för genre av rpg tycker du om , det blir lite lättare att tipsa om man vet vad du är ute efter .🙂
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Jag brukar i princip gå in på playstore och skriva in rpg och sen scrollar jag igenom listan och ser vad som faller mig i smaken 🙂
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Vad för genre av rpg tycker du om , det blir lite lättare att tipsa om man vet vad du är ute efter .🙂
Jag vill typ ha mer saker i Baldurs Gate/Planescape/KOTOR stilen. Mycket dialog, bra handling, inte för intensiva strider.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Nu spelar ju du på platta men då du gillar BG kan du väll inte ha undgått att BG3 snart skall släppas , planerat release datum 30:e september 🙂🙌
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
Typ alla Final Fantasy klassiker finns för en i ärlighetens ganska dyr penning till padda. FF7 är fortfarande det bästa av dem.
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,359
Inga klockrena förslag kanske , men:
Banner Saga-spelen. Linjära och med mycket strider dock.
Gemini Rue. Peka-klicka, med bra noir sci-fi story.
Sword & Sworcery. Annorlunda men väldigt stämningsfullt.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
268
Location
Stockholm
Om man gillar Gwent är Thronebreaker: The Witcher Tales väldigt trevligt.
Hittade även Sorcery! (verkar vara en serie) bland mina inköp. Minns det inte alls, men ser ut att vara en e-version av soloäventyrsböcker. Kan dock ej gå i god för den :)
 
Last edited:

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Banner Saga-spelen. Linjära och med mycket strider dock.
Spela INTE banner saga på ipad. För då kommer du, om du gillade det, inte kunna spela del 3 utan att göra det på en dator där valen du gjort i de tidigare spelen inte följt med och du måste gå in och ändra sparfilerna för hand för det känns så jävla märkligt att personer som dog helt plötsligt lever igen. Bra spel för övrigt.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
942
Location
Uppsala
FINNS DET PÅ IPAD?!! För då måste jag spela det igen! :D
Verkar finnas på Mac App Store, men det är kanske inte samma sak som för Ipad. Har typ inga apple produkter.

 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
3,919
Location
Umeå
King of Dragon Pass (eller det där andra spelet som är samma system och även det utspelar sig i Glorantha) är väl mitt svar. Även om det inte riktigt är rollspel ala Baldur's Gate.
 
Last edited:

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,960
Location
Göteborg
Titan Quest är helt jättebra. Dock rätt likt Diablo med massa strider. Fast mycket bättre handling och jättecoola miljöer (grekland, rom, babylonien, kina etc).
 
Top