Invisible sun

Platon

Swordsman
Ny kickstarter ute.
finns det någon som har spelet från förra KS-vändan (black cube eller vad den nu kallades då) Har ni spelat det? Är det kul? Berätta lite 😊

min fördom: det finns inte en enda grupp i Sverige som har spelat det på riktigt. Men många som äger spelet. 😄

Last edited:

terje

xenomorf mystiker
Jag har spelat i en kampanj som tyvärr dog till följd av covid. Vi har tänkt återuppta den, men andra kampanjer och schemakrångel har än så länge kommit i vägen.

Invisible Sun blandar urban fantasy, 20-tal och surrealism. Alla rollpersonerna är magiker av ett eller annat slag. Det skulle kunna beskrivas som en blandning av Mage, Planescape och Itras by.

Reglerna är en variant på Monte Cook Games cipher system. Det som sticker ut mest är det stora antalet sinsemellan väldigt olika subsystem för magi. Du kan åkalla och binda demoner, skapa magiska föremål, kasta vancianska besvärjelser (som är kort av varierande storlek som ska rymmas fysiskt på din minnesmatris), osv.

Platon

Swordsman
Har hört från många att det är helt enormt ”cumbersome” att faktiskt spela. En kille på Reddit skrev att bara upplevelsen att försöka gm:a en kampanj gav så mkt huvudvärk att han helt tappa intresset för hela hobbyn som en konsekvens 😅

Arrikir

Venator
Jag har fått en del reklam föt spelet, men hållit mig borta då jag aldrig förstått hur spelet fungerar, vad man spelar och hur det är tänkt att fungera. Lite för ... Otillgängligt för min smak

Platon

Swordsman
Jag har fått en del reklam föt spelet, men hållit mig borta då jag aldrig förstått hur spelet fungerar, vad man spelar och hur det är tänkt att fungera. Lite för ... Otillgängligt för min smak
Jo, det verkar onekligen lite...."extra" om man säger så