Nekromanti Investera guld i fastigheter

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag har börjat köra LotFP med min grupp och det har funkat bra, bara en spelare som tackat för sig. Reglerna för att köpa fastigheter, och i viss utsträckning reglerna för investeringar, är dock inget vidare. Finns det något erkänt standardverk på området? En "Vi i villa - OSR Edition", om man så vill?

Jag minns att det fanns regler för att köpa borgar i Krigarens handbok till DoD -91 och tänkte spana in dem. Det får gärna vara lite the Sims över det hela, det brukar ju uppskattas av de flesta. Reglerna för att anställa personal tycker jag verkar vara okej i LotFP, men om det finns bättre regler någon annanstans tar jag tacksamt emo tips.
 

Fridigern

Swordsman
Joined
23 Sep 2014
Messages
404
ACKS (också B/X-klon) bygger extremt mycket på att bygga borgar och hyra arméer på en hexkarta. Det har dessutom väl genomtänkt ekonomi, system för att syssla med handel mm. 80 spänn för pdfen.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
Fridigern;n203019 said:
ACKS (också B/X-klon) bygger extremt mycket på att bygga borgar och hyra arméer på en hexkarta. Det har dessutom väl genomtänkt ekonomi, system för att syssla med handel mm. 80 spänn för pdfen.
Aha, jag har alltid avfärdat ACKS som en AD&D klon, kanske man ska ta sig en titt ändå på det.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Zoth-Ya;n203063 said:
Aha, jag har alltid avfärdat ACKS som en AD&D klon, kanske man ska ta sig en titt ändå på det.
Njä, den är mer åt BECMI-hållet.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Fridigern;n203019 said:
ACKS (också B/X-klon) bygger extremt mycket på att bygga borgar och hyra arméer på en hexkarta. Det har dessutom väl genomtänkt ekonomi, system för att syssla med handel mm. 80 spänn för pdfen.
Tack för tipset! Jag hade redan köpt den i någon OSR-bunt så det blev gratis. Nu ska jag lär mig allt om att bygga luftslott!
 
Top