Nekromanti Introduktion till rollspel

BraidsMamma

Veteran
Joined
19 Aug 2003
Messages
171
Location
Tumba
Då och då får jag frågan om vad det är för någon konstig hobby jag pysslar med.

Har jag tid så försöker jag så klart förklara så gott jag kan hur det går till och var som är tjusningen med det hela.

Men ofta får man frågan i digitalt format och det är sjukt svårt att förklara rollspel i en text.

En sak som jag tycker funkar bra är att skicka ett dokument med ett spelexempel som förklarar hur några minuters rollspelande kan låta.

Tyvärr är de flesta sådanna spelexempel jag har hittat relativt regeltunga och nästan alltid fantasy.
Inget fel på fantasyrollspel så klart men det förstärker ju fördomarna mot oss.

Nu är det så att jag har för mig att jag hart läst ett spelexempel ur en gammal Codex (tidningen) som beskriver hur ett gäng spelar Neotech och var hysteriskt roligt.

Det är ingen som har tillgång till det i digitalt format och skulle vilja dela med sig.

Eller någon annan som har en bra text som förklarar rollspel på ett bra sätt för den oinvigde (på ett sätt för framställer oss som vettiga så klart :gremsmile: )
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,296
Location
Örebro
Jag har skrivit ett till skräckrollspelet Bortom och har den uppe på bloggen. Jag har hänvisat nybörjare till den tidigare som undrar hur det gått till och fått positiv respons till den. Hoppas den kan vara till hjälp!
 
Top