Nekromanti Intro äventyr till Shadowrun

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Vilket äventyr skall jag välja för att introducera Shadowrun för min spelgrupp? Spelarna är veteraner vad gäller rollspelande men ingen av dem har några tidigare erfarenheter av Shadowrun.

Torbjörn
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
FOOD FIGHT!

FOOD FIGHT!!

Det finns inget alternativ till Food Fight, äventyret har hängt mä sen fösta utgåvan tror jag. Den fanns med i äventysmodulen First Run till 3e utgåvan. I kort så <table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">går rollpersonerna in i en StufferShack (TM) som blir rånad av ett gatugäng. En vild eldstrid utbryter förstås och varje kula eller slag gör spräcker behållare på hyllorna så att innehållet flyger överallt!</font></td></tr></table> Väldigt bra och kul för att lära sig relgerna.

Annars kanske du vill kolla in On The Run, ett nybörjaräventyr (ja jag läste att ni var veteraner) för 4e utgåvan. Eller så kollar du in gratisäventyren på hemsidan, www.shadowrunrpg.com

A.
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Jag har inget specifikt äventyrsförslag men det är väl lämpligt att välja ett "standardäventyr" som tydligt visar hur det är att vara SIN-less och shadowrunner.
Möta mr Johnson, utföra uppdrag, få betalt av mr Johnson, och allt detta utan att veta vem man egentligen man jobbar för.

Gordeg
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Ok, jag tackar för bra svar. Ska försöka hitta något bra äventyr på nätet. Såg att det fanns en del äventyr till Shadowrun ver 3, de kanske går att konvertera utan större problem?

Torbjörn
 

Jake Steele

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
389
Location
Göteborg
Det finns vissa äventyr till SR3 som saknar stats, de beskriver ett händelseförlopp under säg ett år, t.e.x Blood in the Boardroom som beskriver ett företagskrig mellan de stora AAA-megacorpsen. Den har 3 separata storylines men löst sammanhängande storylines samt bakgrund till de inblandade företagen. Baserat på det och ett antal adventure seeds kan man bygga sin egen kampanj. Mob War är en annat sådant äventyr. De går att använda men SRs tidslinje har ju flyttats fram 10 år sedan dess.

Jag skulle nog köpa introäventyret On the Run, jag har inte läst det men vet (gissar) från motsvarande SR3 äventyr att det är bra på att introducera nte bara reglerna utan även världen och hur Shadowrunners agerar.

Du kan ju prova att fråga hur man kan konvertera SLPs på SR forumet på dumpshock

Hoppas något kan vara till hjälp

A.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Jag skulle nog köpa introäventyret On the Run, jag har inte läst det men vet (gissar) från motsvarande SR3 äventyr att det är bra på att introducera nte bara reglerna utan även världen och hur Shadowrunners agerar.
"On the run" recenserades igår på rpg.net. Fick rätt bra betyg.

Torbjörn - tackar för hjälp han fått.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jag skulle i din sits hellre ta ett äventyr skrivet till fyran, även om det inte finns lika många att välja mellan. I synnerhet när man vill lära sig systemet så är skillnaderna mellan trean och fyran rätt besvärliga. Det är fundamentala saker som skiljer, som Karma/Combat/Magic/Hacking Pool och hur bra "bra" är.

För övrigt anser jag att Shadowrun är ett av världens bästa rollspel, all time.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Nybliven pappa har ingen tid

Är ni igång?
Nej, tyvärr.

Som nybliven pappa (med en snart 4-månaders liten tjej) + flytt till ny lägenhet har tiden faktiskt inte räckt till för allt man hade planerat. Och att dra igång ett nytt rollspel hamnade helt plötsligt inte högst på prio-listan.

Men jag har absolut inte gett upp hoppet, kanske efter julhelgen...(hoppas iaf).

Blev det On the run?
Kommer att bli det, när vi väl kommer igång.

Torbjörn - vars dotter igår för första gången själv orkade hålla en rollspelsmodul (The Twilight Tomb - lätt och greppvänligt)
 
Top