Nekromanti Intressekoll

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Hej, jag tänkte att jag gör en intressekoll nu eftersom jag blev så inspirerad av Spiders varulvspel(eller valvulspel) att jag råkade komma på en bra ide. Det kommer så klart utspela sig EFTER spiders spel är klart (spider är välkommen :) )
Eftersom jag också vill att de som redan spelar ska få chansen igen, så tänker jag att jag vill gärna veta om folk vill spela DIREKT efter spiders spel tar slut (om gissningsvis 1-2 veckor) eller om ni vill vänta någon vecka extra.

Spelinfo: Det kommer utspela sig återigen i rymden, i warhammer 40k världen. Man behöver dock inte veta något om det, utan det man eventuellt behöver veta kommer i sådana fall.

Setting, mer specifikt: En inkvisator och hans följeslagare (hur många beror på antal spelare) beslagtar ett skepp som ni råkar befinna er på av olika anledningar. Ni reser iväg och efter ett tag börjar det hända mystiska saker. När ni väl börjar koppla det till att någon på skeppet gör något så måste ni klura ut VEM. Lyckas ni inte kan inkvisatorn ta det säkra före det osäkra och helt enkelt avrätta er alla, att inte hitta den skyldige gör er misstänkta. Det kommer dessutom mest troligt ligga någon tidspress på er, men den beror på antal spelare så kan inte avslöja i förväg, men i stil med X spelare => efter 6 ronder är det över på ett eller annat sätt.

Sen kommer det så klart komma lite mer fluffig text, med hälsningstal från inkvisatorn och exakt vad det är som händer osv.. Men det kommer senare i själva anmälan, nu är det mest intressekoll + NÄR som jag vill veta.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Jag har ju lite vana av varulvsspel, utan att skryta så har jag ju vunnit 100% av alla spel jag varit med i ;) (ok, lite skryt, men mest pga Vimes)
Eftersom vi körde på discourse de senaste rundorna och det fungerade så bra, så kör jag helst där igen om inte någon har något emot det.
 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Eftersom Spider nämnde ett nytt spel så väntar jag tills efter det också iaf, skulle vilja testa en gång till.
 
Top