Nekromanti Intressekoll: High fantasy

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Hallå.
Jag har nyss snubblat hit i jakten på bra sidor att rollspela på. Man undrar helt enkelt hur stort intresset är för ett high fantasy-spel? (Mao alver, troll, dvärgar, orcher, människor, älvor, magi, mystik och allt annat roligt.)
 

Trudvi

Veteran
Joined
6 Jul 2008
Messages
11
Location
Göteborg
Det är svårt att hitta några sådana nuförtiden! Till skillnad från när LotR-filmerna hade sin storhetstid på vita duken, då de poppade upp som ogräs. Iaf om det är forumrollspelssidor du letar efter? Som t.ex. Promes var, en gång i tiden.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Jag känner inte till Promes, så jag vet inte vad jag ska svara på det där. Men jag letar efter sidor som har spel liknande den här sidan, hänger på catahya.net också, så den sortens spel är vad jag är ute efter.
 

Trudvi

Veteran
Joined
6 Jul 2008
Messages
11
Location
Göteborg
Ja Promes var lite som Cathaya! Fast mycket mycket mer basic, och ja... inte alls lika professionellt. Du vet, en vanlig avidgamers-sida, fast en fin en.
Jag är också intresserad, men det är svårt att få igång stora rollspelsforum. Men skapa en tråd så hänger säkert några på, jag har en som heter Höstfesten, fast jag vet inte, den kanske gåår... vänta lite, har du skrivit där redan förresten?
 

Trudvi

Veteran
Joined
6 Jul 2008
Messages
11
Location
Göteborg
Haha! Jaja okej okej. Nämen iaf, jag är också intresserad men har mina perioder som de flesta andra. Om du skapar nån tråd nån gång, så är jag säkert på. :gremsmile:
 
Top