Presentation Intresseförfrågan RPG-snickerier

Karrolix

Veteran
Joined
14 Jun 2023
Messages
11
Hej Karrolix här!
Jag är finsnickare har spelat rollspel med vänner i ca 20 år. Jag tänker starta egen firma nu och funderar på om det finns stöd för en marknad för svensktillverkade specialsnickerier? Vad tror ni? Jag tänkte fokusera på spelbord, spelledarskärmar, tärningstillbehör etc. i inhemska träslag i olika prisklasser, mot beställning. Oavsett vad ni tycker så är jag mycket intresserad av alla era svar!
Observera att detta inte är ett säljinlägg. Jag tar inga beställningar här och nu.
Ha dä!
/Karrolix
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,305
Etsy nämndes ovan och jag tror också att du kan lägga ut en stor del hantverk där (som också kan göras mot beställning). För folk i EU kan det nog vara väldigt intressant. Med fler som ser snygga custom-skärmar på Critical Role osv tror jag också många kan vara sugna.

Jag skulle också gärna se lite snygga förvaringslådor! Till exempel sådant där du kan ha rollspelstillbehör som tärningar, formulär osv. Kanske till och med speciallådor för spel? Ett tips är också förvaringslådor som är gjorda för att passa i Ikeas Kallax-hyllor, ser många sådana på Etsy och har själv varit sugen på en för Mansions of Madness.
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,466
Location
Stockholm
Hej Karrolix här!
Jag är finsnickare har spelat rollspel med vänner i ca 20 år. Jag tänker starta egen firma nu och funderar på om det finns stöd för en marknad för svensktillverkade specialsnickerier? Vad tror ni? Jag tänkte fokusera på spelbord, spelledarskärmar, tärningstillbehör etc. i inhemska träslag i olika prisklasser, mot beställning. Oavsett vad ni tycker så är jag mycket intresserad av alla era svar!
Observera att detta inte är ett säljinlägg. Jag tar inga beställningar här och nu.
Ha dä!
/Karrolix