Intresse för spelträffar i södra Dalarna?

Troberg

Sinister eater
Jag och min fru spelar mycket brädspel, och jag spelar rollspel sedan länge (och hon behöver lära sig...). Vi har ett rejält spelbibliotek och gott om plats (det är en före detta skola...).

Vi bor i Säter (observera, i, inte på...), men det är närmare till Hedemora. Cirka en halvtimme från Borlänge, Falun och Avesta, 10-15 min från Hedemora och Säter. Ingen kollektivtrafik hit, men det brukar gå att samordna på något sätt.

Finns det intresse av spelträffar? Storlek allt från "några som spelar tillsammans" till "5+ gäng som spelar samtidigt". Helst återkommande.

Bor i Borlänge, har bil och är sugen, hoppas det finns fler intresserade i vårat län.

Last edited:
Låter bra. Just nu har vi extremt fullt upp fram tills mitten av oktober, så ingenting lär hända innan dess.

Men, vi håller tanken. Någon mer?

Hej!
Det finns en klar risk att detta inte längre är aktuellt, men friskt vågat hälften vunnet tänker jag.

Jag och min sambo flyttade ganska nyligen till Stora Skedvi i Säter, och jag skulle vilja hitta folk att köra lite rollspel med (brädspel också, men framförallt rollspel). Tror nog att min sambo kan vara intresserad också, i alla fall för att prova. Bil har jag, så borlänge eller falun är också intressant.

Vi bor i Fäggeby, så praktiskt taget grannar.

Har lite tjockt i kalendern närmaste veckorna (med en fru som är akutsköterska så är det inte normala arbetstider...), men spelar gärna vid tillfälle. Helst brädspel för frugan.

Jag håller koll i kalendern och föreslår tider. Stay tuned!

Nu har jag konsulterat kalender och fruns arbetsschema, och för oss skulle fredag 30/1 funka bra. Hon är ledig och jag jobbar kontorstider, så typ 18:00, om det funkar för er.

Adressen är Fäggeby 21, GPS brukar ta den utan problem. En rätt stor ljusbrungrå byggnad, ser inte ut som ett typiskt bostadshus då det varit skola. Ser ni ett fyrtorn så är ni framme. 35 min från Borlänge, 5 min från St Skedvi (och ni som är nyinflyttade, kalla det "Sankt Skedvi", det retar urin-vånarna... :) ).

Hör gärna av er om ni kan, så att vi vet.

Och det är naturligtvis OK för andra som är intresserade också.

Hund och katt finns. De är snälla, men allergiker kan behöva ta en tablett. Skulle ni glömma tablett finns akutsköterska...

Hej,
Det låter ju kul! Jag ska dubbelkolla med sambon, men jag tror vi kan då.

Vi har också en hund, är det okej att han följer med?

Jag återkopplar när vi hunnit kolla upp detta :)

Det går utmärkt. Vår hund går bra med andra hundar, men kan bli lite mycket för en del då hon är stor och lyckligt hoppig ibland. Skulle det vara problem så har vi gott om plats att stänga in vår köttätande håriga best (hunden, inte frun).

Ni är välkomna!

Skulle det vara problem att hitta, vilket det inte brukar vara, så är mitt telefonnummer 0723-666767.

Back