Nekromanti Intresse för en musik- och eller bokklubb?

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
För mig kändes filmklubben något stressande då jag har svårt att se på film och det blev inte lättare av att ha ett visst tryck, men iden känns ändå bra och det finns två kulturformer jag endå konsumerar och vill ha utbyte på, musik och böcker, så jag tänkte att man kunde ha klubbar angående dem där man recesenserar och även kan be om nytt material.

Då de flesta inte recencerat sina musik eller bokval tänkte jag definitivt inte ha några regler mot gamla favoriter.

Sist men inte minst vore det trevligt med att man klargör veckan innan vad man tänkt recensera för det känns som det saknas i filmklubben.

/Zorbeltuss som om detta blir verklighet tänker recensera Gnarls Barkleys St Elsewhere och William Gibsons Patter Recognition om det blir av innom en snar framtid.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,504
Coolt! Jag är på! (för övrigt lyssnar jag fortfarande jättemycket på den Spotify-spellist du postade i någon gammal tråd).

Ska fundera på vad jag ska recensera och återkomma.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
弾幕 said:
Isåfall, ska vi recensera allt möjligt, förutom film, i en tråd, eller ska det delas upp? Jag är mer intresserad av musik delen i vilket fall, och kommer nog endast just recensera just det.

Och första veckan ska jag recensera... Något som jag tar reda på när jag kommer hem
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
!Paxen said:
弾幕 said:
Isåfall, ska vi recensera allt möjligt, förutom film, i en tråd, eller ska det delas upp? Jag är mer intresserad av musik delen i vilket fall, och kommer nog endast just recensera just det.

Och första veckan ska jag recensera... Något som jag tar reda på när jag kommer hem
Misstänker att det blir lättare att dela upp det, då jag tror att en bok i veckan är lite väl svårt.

/Zorbeltuss
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag kan förresten lägga till att man kan ju recensera digitala spel också. Detta kan åtminstone jag göra. Inget krav på nya spel ofc. Om det är fler än jag som känner sig intresserad säg till
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag är bara intresserad av musik, kanske (små)spel i framtiden, men det blir märkligt att ha dem i samma tråd.

Musiktråd coming up. Soon. Kanske.

ehm. Senare ikväll.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag menade väl att det skulle vara en separat tråd..

Kanske att jag, någon gång i framtiden skapar en sådan tråd, men ju fler intresserade, desto större möjlighet att jag gör det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,631
Location
Rissne
Musikgrejen skulle jag nog ha svårt att vara med på; jag lyssnar liksom bara på samma musik om och om igen och är verkligen ingen "finsmakare" som så. Jag har sällan något att säga om musiken.

Böcker... Jag läser inte alltid klart böcker på en vecka, och precis som med filmer kan jag verkligen inte säga på förhand vad jag tänker läsa/se på. Så där skulle jag nog också ha svårt...
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
krank said:
Böcker... Jag läser inte alltid klart böcker på en vecka, och precis som med filmer kan jag verkligen inte säga på förhand vad jag tänker läsa/se på. Så där skulle jag nog också ha svårt...
De bokklubbar jag varit med i på nätet har oftast haft "Den här boken läser vi den här månaden, i slutet av månaden snackar vi om den."; det funkar så där när det inte är en bok man är intresserad av, men alla har i alla fall läst samma bok och kan diskutera den.

Men en recension per månad (frivillig bok) skulle vara okej för min del. Jag plöjer visserligen fler böcker än så, men nån stans måste man ju sätta gränsen.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
krank said:
Musikgrejen skulle jag nog ha svårt att vara med på; jag lyssnar liksom bara på samma musik om och om igen och är verkligen ingen "finsmakare" som så. Jag har sällan något att säga om musiken.

Böcker... Jag läser inte alltid klart böcker på en vecka, och precis som med filmer kan jag verkligen inte säga på förhand vad jag tänker läsa/se på. Så där skulle jag nog också ha svårt...
Det är också därför jag sagt att man inte bör kombinera trådarna, man kan hinna med mer än ett album på en vecka men det blir för de flesta svårt att hinna med med mer än en bok per månad.

/Zorbeltuss
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Efter diskussioner i lådan har jag bestämt mig för att inte delta för närvarande, men är potentiellt intresserad längre fram av en klubb som lyssnar på musikalbum om trådarna visar sig vara intressanta. Kan man haka på i efterhand?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,631
Location
Rissne
Zorbeltuss said:
Det är också därför jag sagt att man inte bör kombinera trådarna, man kan hinna med mer än ett album på en vecka men det blir för de flesta svårt att hinna med med mer än en bok per månad.

/Zorbeltuss
OK. Ja, då skulle jag definitivt vara intresserad av bokgrejen. Eller ja, kanske. Det beror på hur reglerna ser ut =) Om alla ska läsa samma bok är det mycket låg sannolikhet att jag är intresserad av att delta regelbundet, t.ex.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
krank said:
Zorbeltuss said:
Det är också därför jag sagt att man inte bör kombinera trådarna, man kan hinna med mer än ett album på en vecka men det blir för de flesta svårt att hinna med med mer än en bok per månad.

/Zorbeltuss
OK. Ja, då skulle jag definitivt vara intresserad av bokgrejen. Eller ja, kanske. Det beror på hur reglerna ser ut =) Om alla ska läsa samma bok är det mycket låg sannolikhet att jag är intresserad av att delta regelbundet, t.ex.
Jag vill väl helst inte att man ser mer än en recention av samma bok i samma omgång, det blir tjatigt.
Men det är väl inget jag vill ha regler mot heller.

/Zorbeltuss
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Eksem said:
Efter diskussioner i lådan har jag bestämt mig för att inte delta för närvarande, men är potentiellt intresserad längre fram av en klubb som lyssnar på musikalbum om trådarna visar sig vara intressanta. Kan man haka på i efterhand?
Jag vill ha en utan tävlingar och sånt just för att man ska hoppa på i eftehand, men det verkar inte bli jag som håller i det.

/Zorbeltuss som endå hoppas att Eksem ska vara med, för musiksmaken verkar överlappa rejält även om videosarna inte gör det :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,584
Bok klubb låter skitkul :gremlaugh:

En hel månad låter lite långt... Då blir det nog som i skrivarcirkel tråden där det bara är aktivitet precis i början och slutet av månaden. 2 veckor kanske är bättre?
 
Top