Nekromanti Intressanta platser

Vampirehunter J

Veteran
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Jag behver lite, igen. Jag ska till att skriva om intressanta plattser till mitt land, men jag hart slut på ideer, så jag frågar nu er på forumet om ni har några förslag på intressanta plattser som ni skulle vilja se i mitt land som ska läggas ut här på forumet.
Landet är ett litett örike på tre öar mnellan Menon Aun och Västländerna, öarna har olika teräng, ön i norr har stora slätter, ön i mitten har träsk och berg, ön i söder har stora skogar.
Hoppas att detta har varit till hjälp för er som vill hjälpa mig.
Tack på för hand.

Sankt Creigh

Warrior
Det vore ganska ballt om du på något sätt kunde göra ett litet "undervattensrike" mellan två av öarna. Hur man ska komma dit vettefan, portal? grottor på öarna?

Det vore i alla fall minst sagt jävligt mystiskt... testa något sånt! :gremlaugh:

// Creighan

HerrBjörn

Warrior
Eller kanske nån gammal grotta som leder in
i värsta underjordiska gångarna med gud vet vad för onda makter
och andra tingest som vandrat där...

Vampirehunter J

Veteran
Kristinehamn, Värmland, Sverige, Europa, Världen,
Det vore ganska ballt om du på något sätt kunde göra ett litet "undervattensrike" mellan två av öarna. Hur man ska komma dit vettefan, portal? grottor på öarna?

Det vore i alla fall minst sagt jävligt mystiskt... testa något sånt!
Ja, det skulle nog kunna gå, men det skulle nog ta sin tid att skriva, och jag har inte all tid i världen att lägga på det här projektet då det är ett skolarbete :gremgrin: som helst ska vara klart före vecka 19.

Ulftryggve

Veteran
Platser... Hmmm... Kanske ett område av landet där skogen står tät, en himla massa vegitation. Ovanför trädkronorna sticker tre benvita torn upp. I skogen kanske det bor något konstigt folk som tillbedjer dessa torn, kanske några avlägsna släktingar till tirakerna. I alla fall så kanske människorna besväras av dem och ständigt skickar in små partuller i skogen som aldrig kommer tillbaka. Möjligtvis någon soldat kan ha tagit sig tillbaka och berättat om något gamalt underligt överväxt tempel som folket i skogen tycks samlas runt och i för att utföra ritualer. Man vet nog inte så mycket om folket, tornen eller skogen eftersom inga patruller eller expeditioner som går in i skogen tycks återvända. De slukas som upp av skogen. Eller nått i den stilen. Skulle kanske kunna leda till nån intressant kampanj iaf. Hoppas jag vart till nån hjälp.

Sankt Creigh

Warrior
Re: Kanske lite väl överdrivet? [NT]

Tessforp, nu ska jag ta din ringa ålder i beaktning och därför inte skriva ett fruktansvärt, horribelt, grymt elakt svar på ditt omotiverade svar på mitt inlägg om grottor eller dyl. mellan öarna.

Skribent: Tesfforp
Ämne: Re: Kanske lite väl överdrivet? [NT]
Därför säger jag så här, allvarligt, om man nu ska gå in på vad som är överdrivet eller inte i Mundana så kan man nog ha en ganska lång diskussion är jag rädd, ex. demoner? Det är väl inte så jävla realistiskt kanske, eller vad sägs om drakar? Är inte det lite väl överdrivet?

Tessforp, m a o, tänd inte en eld du inte kan släcka.

Det var en seriös fråga som fick ett seriöst svar, jag står fast vid min idé om detta, jag tycker iaf att det vore ballt.

" Att vara begränsad är ingen styrka, men det är en styrka att kunna begränsa sig " - En styrka som kom väl till pass nu.

Mvh

Creigh - Sjukt jävla morgontrött.

HerrBjörn

Warrior

Sant det där med överdrivet och bra att du sencuserade pga.
hans ringa ålder...
Men det där med ingång till skugglandet eller underjorden var
en mycket bra idé..
Kan bli grunden på ett schysst äventyr :gremlaugh:
Keep up the good Work..

Tesfforp

Warrior

Jag tycker som jag tycker, och i detta fall tyckte jag att detta var överdrivet. Det är min uppfattning av det hela.
Ett forum är liksom till för att man ska skriva vad man tycker och ha diskussioner om saker och ting.

Förresten stavas mitt namn Tesfforp.

MovinGalt

Warrior
På träskön kan det finns en jättelik, hemsk orm i de mörkaste delarna av träsken, som tvingar byborna i den närbelägra byn att offra till denna, endast människooffer (kanske vackra jungfruar?). Om de inte gör som den befaller attackerar den byn och dödar alla boskap osv.

Den har kanske en slags "träskgrotta" med halvt ätna offer hängande i taket, och i det allra djupaste en hel hög med ägg som (kanske) kläcks...aj aj

Kan som andra leda till äventyrsuppslag, någon rp ska kanske bli offrad av byborna som hellre räddar sina egna skinn?

Malkavvaklam

Veteran
Den ön m träsk o berg, kunde ju faktiskt ha en vulkan som kunde bli otäckt aktiv och karaktärerna kan hjälpa befolkningen att fly
Eller så hittar dom en fjäskig ruin, med en massa uber föremål som e tunga o tvingas lämna... om de vill lämna ön levande :gremgrin: ...
ruinen kan vara från en svunnen civilisation som de fått i uppdrag att ta reda på mer om.
En vis sköldpadda alá "Oändliga Historien" kan ligga begravd i träskens innersta o djupaste delar.
En massa knepiga varelser, som evolverats avskilt från resten av omvärlden o som ser tämligen groteska ut... kanske p.g.a en mörk ond makt som finns där :gremgrin:
Kan ju vara så att slöjan till döds(demon-)riket är extra tunn just här

På skogsön så skulle jag vidare spekulera på en tidigare idé, om en tät vegetation o tre vita torn: Info till Sl - de glömda ödlefolket med sin högteknologiska kultur kan vara de som gömmer sig där :gremwink:
Lite alver, skulle ju inte vara helt oförklarligt om de finns här... kanske vaktar de i skogen, så att ingen skall nå fram till ödlefolket... eller är det snarare så att de vaktar så att ödlefolket inte skall kunna gå därifrån :gremwink:

På slättön... ja-a, den e ju lite trixigare :gremtongue:
Kanske är det så att ytan är tom, och det av vikt finns under ytan:
Ty den kryllar kanske av underjordiska gångar, med div. otäcka saker... demoner, dibukanhängare, knytt från skugglanden etc. Men för att göra det hela intressant så kan det ju vara så att gångarna egentligen är gjorda av några humanoida varelser, men nu återstår bara lämningarna från svunnen tid som talar om utmärkt arkitekt kunskap, och sinne för skönhet... en gång var de kanske smyckade i pärlemor, och symboler etc.
I djupet ligger deras bostäder, och eventuellt ett tempel... och varför inte: En vilande potal till Hekatomberna (se i Codex, för vidare förklaring) :gremwink:

Hoppas du fått lite idéer, och lycka till med arbetet...
Vilket jag gärna skulle vilja se i färdigt skick :gremwink: