krank Lättkränkt cancelkultur-kommunist Joined 28 Dec 2002 Messages 37,715 Location Rissne 25 Feb 2010 #1 Gå till Wikipedia. Slumpa en artikel (det finns "random article" / "slumpad artikel"). Ta dig från den framslumpade artikeln till artikeln om Adolf Hitler på max fyra klick. Inte fyra sidor alltså.
Gå till Wikipedia. Slumpa en artikel (det finns "random article" / "slumpad artikel"). Ta dig från den framslumpade artikeln till artikeln om Adolf Hitler på max fyra klick. Inte fyra sidor alltså.
Jarl Swashbuckler Joined 17 Sep 2003 Messages 1,808 25 Feb 2010 #2 Skittråkig variant (hamnade på nå krigsbåtssidan...): 1. USS Manley 2. Torpedo Boat 3. German Battlecruiser Scharnhorst 4. Operation Weserüburgen 5. Adolf Hitler
Skittråkig variant (hamnade på nå krigsbåtssidan...): 1. USS Manley 2. Torpedo Boat 3. German Battlecruiser Scharnhorst 4. Operation Weserüburgen 5. Adolf Hitler
A Avidyasattva_UBBT Veteran Joined 13 Nov 2008 Messages 162 Location Z 25 Feb 2010 #3 Misslyckades två gånger innan jag fick: 1. Mayor of Taipei 2. Taipei 3. Empire of Japan 4. Tripartite Pact 5. Der Führer
Misslyckades två gånger innan jag fick: 1. Mayor of Taipei 2. Taipei 3. Empire of Japan 4. Tripartite Pact 5. Der Führer
Max Raven T12-kultist Joined 20 Oct 2009 Messages 4,359 Location Malmö 25 Feb 2010 #4 Här är en jag gjorde förut. "Småfusk" då jag går in på kategorin. 1. Centromer 2. Genetics 3. Genetic Engineering 4. Eugenics 5. Adolf Hitler Gick precis. Eugenik var tråden jag tänkte följa, men det var inte direkt lätt att hitta dit.
Här är en jag gjorde förut. "Småfusk" då jag går in på kategorin. 1. Centromer 2. Genetics 3. Genetic Engineering 4. Eugenics 5. Adolf Hitler Gick precis. Eugenik var tråden jag tänkte följa, men det var inte direkt lätt att hitta dit.
krank Lättkränkt cancelkultur-kommunist Joined 28 Dec 2002 Messages 37,715 Location Rissne 25 Feb 2010 #5 Jag kör givetvis med samtliga svårighetsgrader: Kat ---> Amfetamin ---> Andra Världskriget ---> Hitler. +Svenska wikipedia -länder -årtal -kategorier
Jag kör givetvis med samtliga svårighetsgrader: Kat ---> Amfetamin ---> Andra Världskriget ---> Hitler. +Svenska wikipedia -länder -årtal -kategorier
tull Hero Joined 12 Jun 2008 Messages 1,708 Location Uppsala 25 Feb 2010 #6 1.Darko Miličić 2. Yugoslavia 3. Yugoslav front (world war II) 4. Edmund Glaise von Horstenau 5. Adolf Hitler
1.Darko Miličić 2. Yugoslavia 3. Yugoslav front (world war II) 4. Edmund Glaise von Horstenau 5. Adolf Hitler
krank Lättkränkt cancelkultur-kommunist Joined 28 Dec 2002 Messages 37,715 Location Rissne 25 Feb 2010 #7 Kaliber ---> Sverigedemokraterna ---> Nationell Solidaritet ---> Svenska Motståndsrörelsen ---> Adolf Hitler. +Svenska wikipedia -länder -årtal -kategorier
Kaliber ---> Sverigedemokraterna ---> Nationell Solidaritet ---> Svenska Motståndsrörelsen ---> Adolf Hitler. +Svenska wikipedia -länder -årtal -kategorier
A Avidyasattva_UBBT Veteran Joined 13 Nov 2008 Messages 162 Location Z 25 Feb 2010 #8 Fler svårighetsgrader: +Svensk Wikipedia -Kategorier -Länder -Årtal 1. Carl Brosbøll 2. Tattare 3. Etnisk Rensning 4. Nazityskland 5. Lekfarbrorn
Fler svårighetsgrader: +Svensk Wikipedia -Kategorier -Länder -Årtal 1. Carl Brosbøll 2. Tattare 3. Etnisk Rensning 4. Nazityskland 5. Lekfarbrorn
T Tridentinus_UBBT Veteran Joined 14 Feb 2009 Messages 69 25 Feb 2010 #9 Det måste alltså inte vara fyra klick? Fick följande: Jokela järnvägsstation Finland Hitler Två klick!
Det måste alltså inte vara fyra klick? Fick följande: Jokela järnvägsstation Finland Hitler Två klick!
krank Lättkränkt cancelkultur-kommunist Joined 28 Dec 2002 Messages 37,715 Location Rissne 25 Feb 2010 #10 Tridentinus said: Det måste alltså inte vara fyra klick? Fick följande: Jokela järnvägsstation Finland Hitler Två klick! Click to expand... Måste inte, nej. Finland är typ hela anledningen till att jag lagt förbud på mig själv om att jag inte får använda länder =)
Tridentinus said: Det måste alltså inte vara fyra klick? Fick följande: Jokela järnvägsstation Finland Hitler Två klick! Click to expand... Måste inte, nej. Finland är typ hela anledningen till att jag lagt förbud på mig själv om att jag inte får använda länder =)
Storuggla Champion Joined 8 Dec 2001 Messages 9,546 Location Stockholm 25 Feb 2010 #11 Re: Internetlek: Four clicks to Hitler [Edit] Okej. Det här var kul. 1. Oriostomatidae 2. Marine (ocean) 3. Navy 4. German Battleship Bismarck 5. Hitler. 1. Chautauqua Auditorium 2. Icosagon 3. Swastika 4. Hitler! 1. Chadi Jawani Budhe Nu - den här visade sig vara stört snorsvår... Men aha! 2. Ravindra Jain 3. Congress party 4. Subhas Chandra Bose 5. Hitler. Den här såg hopplös ut, började med två länkar enbart och båda till indiska nöjesindustrimänniskor... Storuggla, den första fick mig att tänka till
Re: Internetlek: Four clicks to Hitler [Edit] Okej. Det här var kul. 1. Oriostomatidae 2. Marine (ocean) 3. Navy 4. German Battleship Bismarck 5. Hitler. 1. Chautauqua Auditorium 2. Icosagon 3. Swastika 4. Hitler! 1. Chadi Jawani Budhe Nu - den här visade sig vara stört snorsvår... Men aha! 2. Ravindra Jain 3. Congress party 4. Subhas Chandra Bose 5. Hitler. Den här såg hopplös ut, började med två länkar enbart och båda till indiska nöjesindustrimänniskor... Storuggla, den första fick mig att tänka till
krank Lättkränkt cancelkultur-kommunist Joined 28 Dec 2002 Messages 37,715 Location Rissne 25 Feb 2010 #12 Lilla Edets Kommun ---> Sverigedemokraterna ---> Nationell Solidaritet ---> Svenska Motståndsrörelsen ---> Adolf Hitler. +Svenska wikipedia -länder -årtal -kategorier Samma grej igen, alltså. Det är dock anmärkningsvärt att ordet "nazism" inte är länkat i SD's artikel.
Lilla Edets Kommun ---> Sverigedemokraterna ---> Nationell Solidaritet ---> Svenska Motståndsrörelsen ---> Adolf Hitler. +Svenska wikipedia -länder -årtal -kategorier Samma grej igen, alltså. Det är dock anmärkningsvärt att ordet "nazism" inte är länkat i SD's artikel.
krank Lättkränkt cancelkultur-kommunist Joined 28 Dec 2002 Messages 37,715 Location Rissne 25 Feb 2010 #13 Lista över Danmarks regenter ---> Fredrik IX av Danmark ---> Andra Världskriget ---> Adolf Hitler. +Svenska wikipedia -länder -årtal -kategorier Här märkte jag verkligen hur begränsande det är att inte få använda länder. Danmark hägrade redan i första artikeln... men det löste sig.
Lista över Danmarks regenter ---> Fredrik IX av Danmark ---> Andra Världskriget ---> Adolf Hitler. +Svenska wikipedia -länder -årtal -kategorier Här märkte jag verkligen hur begränsande det är att inte få använda länder. Danmark hägrade redan i första artikeln... men det löste sig.
Arfert Facit Joined 9 Sep 2004 Messages 15,729 Location Stockholm 25 Feb 2010 #14 Johnny Hart >>> Tecknad serie (fast känken kallas "serietecknare" på Johnnys sida...) >>> Andra världskriget >>> HITLER!
Johnny Hart >>> Tecknad serie (fast känken kallas "serietecknare" på Johnnys sida...) >>> Andra världskriget >>> HITLER!
P Petter42 Swordsman Joined 10 Jun 2009 Messages 635 Location På väg ut ur den bokstavliga garderoben. 25 Feb 2010 #15 Hitler-> Det kan inte vara så stor chans! -Svenska -Inga länder -inga årtal -inga kategorier -inga länkar
Hitler-> Det kan inte vara så stor chans! -Svenska -Inga länder -inga årtal -inga kategorier -inga länkar
Arfert Facit Joined 9 Sep 2004 Messages 15,729 Location Stockholm 25 Feb 2010 #16 En till: Werner Christie >>> 9 april >>> Operation Weserübung >>> HITLER!
Arfert Facit Joined 9 Sep 2004 Messages 15,729 Location Stockholm 25 Feb 2010 #17 Petter42 said: Hitler-> Det kan inte vara så stor chans! -Svenska -Inga länder -inga årtal -inga kategorier -inga länkar Click to expand... Öh..va?
Petter42 said: Hitler-> Det kan inte vara så stor chans! -Svenska -Inga länder -inga årtal -inga kategorier -inga länkar Click to expand... Öh..va?
H Hanihörnet Veteran Joined 9 Aug 2008 Messages 67 25 Feb 2010 #18 Gregers Gram Andra Världskriget Adolf Hitler. Det var ganska lätt. Detta är jag däremot ganska stolt över: Shindig! Varieté Charlie Chaplin Adolf Hitler. Håhå!
Gregers Gram Andra Världskriget Adolf Hitler. Det var ganska lätt. Detta är jag däremot ganska stolt över: Shindig! Varieté Charlie Chaplin Adolf Hitler. Håhå!
Arfert Facit Joined 9 Sep 2004 Messages 15,729 Location Stockholm 25 Feb 2010 #19 Jam > Jazz > Glenn Miller > Andra världskriget > Adolf!
P Petter42 Swordsman Joined 10 Jun 2009 Messages 635 Location På väg ut ur den bokstavliga garderoben. 25 Feb 2010 #20 Spongebob Squarepants->Officer Cadet->WWII-> Da Man! Engelska är mycket lättare! På svenska blev det fem klick Svampbob -> Vindpil -> aerodynamik -> luftskepp -> andra världskriget -> Mannen! JA! Alternativ väg! Svampbob->Balong->Luftskepp->andra världskriget->Hitler
Spongebob Squarepants->Officer Cadet->WWII-> Da Man! Engelska är mycket lättare! På svenska blev det fem klick Svampbob -> Vindpil -> aerodynamik -> luftskepp -> andra världskriget -> Mannen! JA! Alternativ väg! Svampbob->Balong->Luftskepp->andra världskriget->Hitler