Nekromanti Internet

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Hur ser det ut? är siterna annorlunda? finns det sådana här forum kvar? eller har allt gått över till typ voice grejjer?

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
DEt här är en fråga osm jag tror att alla Spelledare har ett eget svar på, i vårt fall så har vi gått tillbaka i utvecklingen, främst för att det är mycket häftigare med en massa konstiga kommandon man behöver skriva jämfört med rullgardiner..

Men det är en massa konstigheter ingen fattar, som tur är så använder vi det så lite, så vi har inte behövt gå in så mycket djupare på det...

Men om vi skulle köra något riktigt hacking uppdrag skulle jag lägga upp det som i Shadowrunner till SNES...

chrull
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Shadowrun heter det om man ska vara petig =) grymt spel =)

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
jag skrev en asfet miniuppsats om cyberrymden...
den finns nog ett par dussin sidor längre bak här i forumet.

Smaffy är jag. blä.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Internet i N2 är klart intresangt

I arbetet använder man den inte bara som Telefon ordbehandlare fakta insamlare och konferans rum utan även till när man kör bil koppar man in sig på trafikrapporter för att minimera att man fastnar i en kö.

Som privat person så spelar man spel, rollspel, sagor och annat skoj på spelet

Vuxna individer använder internat för att sammla fakta spela spel hämta hem porrbilder
och där kommer den stora skillnaden nu hämtar man inte vara ni bilder utan även känslor inspelade live...
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
På NoGo, under Infocentralen|Regler finns det förslag på hur cyberrymden är lite mer praktiskt, tillsammans med en bild på hur det kan se ut för en hacker.

/RipperDoc - NoGo kommer uppdateras stort, men jag vet ej när

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 
Top