Nekromanti Internet = Evil

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Okej efter att ha sutit och pratat med folk på WoW så ställer man sig frågan, är folk verkligen sånna skit stövlar i verkligheten? Min fråga är alltså är man otrevligare över internet ilr är det bara jag som fårr fnatt
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Ja, folk är otrevligare över internet än face to face. Det är läöttare att vara tarvlig mot någon man inte ser.
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
det kan iof stämma, fast jag tycker själv att jag sköter mig bra över internet (som face to face då) :gremsmirk: :gremwink:, är det kanske så att man inte märker när man börjar gå förlångt då man inte ser ansikt utrcket, reaktionen hos den man talar med
 

Petri

Veteran
Joined
22 Jul 2003
Messages
159
Location
Göteborg
För min egen del så tycker jag att jag blir roligare över internet än i verkligheten...
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
det har jag aldrig stött på tidigare, värför skulle det bli så?
Jag har iof inte träffat dig vad jag vet så :gremgrin:
 

Petri

Veteran
Joined
22 Jul 2003
Messages
159
Location
Göteborg
Internet är kanske som sprit för mig (då jag inte dricker alkoholhaltiga drycker) man släpper på vissa spärrar man har i vanliga fall och är inte så pörskans självmedveten (tror att det var det ordet jag var ute efter).


Petri försöker göra en självanalys.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
håller med om att folk är otrevligare på internet.. bara att kolla hur grymt plumpa exempelvis många killar är mot tjejer på diverse communitys (typ lunar, spraydate osv...)... medan de IRL aldrig skulle gå fram till en tjej på krogen, hänga ut snorren och fråga om tjejen vill ha trekant... "anonymiteten" gör att folk visar upp sina sämsta sidor
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
uhm jag tar det emst som ett skämt om nån frågar om ajg vill ha trekant över internet... fast det kanske bara e jag
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
mmm... jag tänkte mer på de pervon som brukar antasta min tjej med flera på nätet... skickar bilder på könsorgan och kommer med skamliga förslag.. INNAN de ens sagt hej! ;-) tror inte DU är sån såklart... och inte har jag nåt pricipiellt emot trekanter, bara brist på hyfs!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"skickar bilder på könsorgan och kommer med skamliga förslag.. INNAN de ens sagt hej!"

Jag brukar alltid säga hej innan jag skickar bilder på mitt organ så jag känner mig som en rediger gentleman, jag.


Storuggla, 120 euro i timmen
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Anonymitet

Ja, anonymiteten som kommer med internet drar ofta (inte alltid, jag inbillar mig att jag undvikt det) det sämsta hos folk. Inte bara anonymiteten för den som gör dumheterna, utan även mot den som utsätts för det. Man pratar med ansiktslösa ettor och nollor och vad bryr sig de om hur man beter sig mot dem?
Att man själv blir anonym har redan dragits upp här nedanför/ovanför (beroende på visning).

En sak som få tänker på är att det är tvärtom också. Internet och skärmarna fungerar som ett filter för ens dåliga (läs: mindre användbara sociala) sidor. Det sorterar bort blyghet, social status, finnighet, fulhet och andra ytliga saker. Alla har (nästan) samma chans att hävda sig, säga vad de tycker och skaffa vänner.

Och jag vet att jag inte hade varit samma människa utan internet, för jag har lärt mig mycket och utvecklats mycket tack vare (på grund av?) det.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
I likhet med Yassilus så är man nog mer anonym här på nätet & därigen kan tra sig andra friheter än när man snackar IRL.. Så därför kansek man vågar helt andra saker.
Dock så får man ju hoppas att det är mest trevligt folk där ute på nätet, även om det finns en rejäl procentuellt gäng med mer eller mindre skitstövlar..

/ Johan K, som är sig själv IRL & här på nätet..
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Anonymitet

nä Yassilus tala om för os

Och jag vet att jag inte hade varit samma människa utan internet, för jag har lärt mig mycket och utvecklats mycket tack vare (på grund av?) det.
jag trot du ahde varit samma bedårande person i alla fall :gremlaugh:
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
ööö... ööö... jag brukar liksom inte skicka bilder överhuvud taget på mina organ möjligen en bil dpå mitt ansikte... är det verkligen normalt att göra sådär???
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Ska väl du skita i…

:gremlaugh:

Nej allvarligt. Angående tjejer och ohyfs kan jag ge dig tipset att logga in på en lämpligt chat med ett tjejnamn eller nickname som anspelar på dig som tjej. Du kommer häpna vad mycket konstiga saker man får läsa…

Walk a mile in some other one's shoes… typ.

//erik. nu: i säng
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Re: Ska väl du skita i…

jag utget mig för att vara tjej på WoW, mest för att det är så jäkla kul + alla är mycket snällare mot en då :gremsmirk:
 
Top