Internationella rollspelsforum?

Mogger

Hipsteranka
Finns det någon vettig motsvarighet till wrnu internationellt där man kan snacka om sina grejer med en internationell publik? Tänker främst Ereb Altor nu så platser där Dragonbane diskuteras är ffa önskvärt.

Det är ENworld som är störst. Men där drunknar man lätt i D&D. Men det finns några trådar där det snackas Dragonbane så det kan vara nått att försöka med.
ENworld är verkligen insnöat på D&D. Och oerhört slött att ladda med jämna mellanrum så det känns som om man är tillbaka på BBS-tiden med ett 2400 baud-modem.

Det har pratats i alla fall lite Dragonbane och andra Fria Ligen-grejor på RPGNet och det är väl en och annan svensk som hänger där. Jag är inte direkt aktiv längre men läser fortfarande en del.

Reddit kanske kan vara ngt? Både /DragonbaneRPG och /RPG - beroende på om man vill nå etablerade spelare eller inte.

Vet att @robinsuu har lite koll på "how to" när det gäller den plattformen.

Annars är det ju bra ge sig i kast med podcasts eller actual plays för DB - tex Adventure Archive.

Reddit kanske kan vara ngt? Både /DragonbaneRPG och /RPG - beroende på om man vill nå etablerade spelare eller inte.

Vet att @robinsuu har lite koll på "how to" när det gäller den plattformen.

Annars är det ju bra ge sig i kast med podcasts eller actual plays för DB - tex Adventure Archive.
Ja, Reddit kan vara bra. Men på de flesta subreddits (t ex. r/rpg) gäller det att ha varit aktiv ett tag och inte bara postat self-promos. Annars blir inlägget borttaget illa kvickt. r/DragonbaneRPG är rätt chill.

Jag tror faktiskt att rpg.net är bästa stället. Det är nog det enda stället med lite volym, och som känns öppet för olika sorters spel. Näst relevanta arena skulle jag tro är rpgpub men det är också mindre aktivitet på.

Back