Nekromanti Internationell tävling i Mundana.

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Jag hade tänkt skriva ett äventyr (eller om någon kan göra det åt mig då jag skriver fruktansvärt dåliga äventyr) som utspelar sig under en internationell tävling någonstans i Mundana.

men först vill jag veta vilken stad eller land som tävlingen ska utspela sig i.
vilka grenar som skall ingå i huvud tävlingen (hade tänkt mig en tiokamp eller liknande)
sedan undrar jag om en prissumma på 10 kg silver är ok eller kanske 5 kg guld.
/images/icons/dragon.gif
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
till Storuggla.

Kanske dina Misslor kan besöka denna enorma tillställning. för vem vet vad ett gäng söta misslor kan göra genom att se små och ledsna ut. De kanske vinner tävlingen. (jag vet inte vad de skall med pengar till men de kanske kan övertala någon att ge dem en bit odlingsbar mark istället).

/images/icons/dragon.gif
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: till Storuggla.

Mina misslor? Jag äger inga misslor, ingen kan äga en missla, precis som ingen kan äga en katt. Okej, kanske kan Krille leasa dem, men inte mer än så.
Vad skulle misslor kunna vinna i för sport? Brottning? /images/icons/hairy.gif

Sorgligt, men långlingarna har dem slagna redan från start i de flesta sporterna. /images/icons/sad.gif


Storuggla, skulle gärna se en missla vinna
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Ändrad prissumma.

jag har beslutat (efter en del räknande) mig för att ändra prissumman til 1kg Guld eller 2,5 kg silver.

Hur mycket blir det i reda penningar då? Eller får de en smält klump metall? o_O;;


Storuggla, redo med penningbältet
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Re: till Storuggla.

det finns massor med tävlingar de kan vinna. ok kanske inte huvudtävlingen. men det kommer finnas massor med grena som de kan ställ upp i. ex ölbryggning, pajkastning, största grönsaken (flera olika klasser), bakning,osv.
brottning tror jag inte (de kanske möter en trukh).
men simmning kanske. eller fiske. det är bara och komma med förslag.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
En klump är ju också ett mycket häftigare pris![NT

Arvid, som äter chips och försöker att inte flotta ner tangentbordet..
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Räkna om

"jag har beslutat (efter en del räknande) mig för att ändra prissumman til 1kg Guld eller 2,5 kg silver. "

1 kg guld är värt 10580 silvermynt, eller drygt 20 kg silver.
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Re: Räkna om

Ja naturligtvis. prissumman blir härmed fastställd till 2 kg rent guld. (värt ca 21000 silver).
om du godtar detta krille. mao skippas härmed eventuella vinster i silver som det var tånkt från början./images/icons/dragon.gif
 

Baron Marak

Swordsman
Joined
6 May 2001
Messages
521
Location
Piteå
Re: Räkna om

21000 silver?!!!
Det var en summa som heter duga det.
Vi brukar då knappt gå plus på våra äventyr. Det kanske beror på att vi är oförsiktiga och behöver mer gentjänster som kan få bort allt surt folk från oss mer än pengar.
Fast "Hellre fattig och glad med vänner än rik och glad fast utan vänner." Fast nu så är då inte min RP fattig. /images/icons/cool.gif

Värt att anmärka är också att vi tagit alla priser och dividerat med 10. Så pengar inte är allt för vanligt.

En sak jag undrar är säkerheten. Jag tänkte... En guldklimp på 2kg skulle man nog inte vakta någon längre tid. Inte för dess riktiga ägare. Om det nu inte skulle vara en själv då förstås.
 

Qui

Veteran
Joined
14 Apr 2002
Messages
44
Location
Hunnebostrand
Re: Ändrad prissumma.

Varför göra det lätt för sig hela tiden?

Vad tjänar arrangörerna på att ge bort 2 kg guld? Gör så här istället låt alla som ställer upp i tävlingen betala en avgift, avgiften läggs till en pott som vinnaren vinner. Dock har arrangörerna dragit av en "liten" summa. Det kan bli lite kul om man vinner potten då den kan bestå av massor av olika mynt och valörer.

Bara en tanke: Ha någon som stjäl vinst summan, låt allt peka på en oskyldig tirak eller annan skum stackare som alltid får skulden, se om spelarna kan släppa fördomarna och leta rätt på den riktige tjuven...?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Räkna om

"prissumman blir härmed fastställd till 2 kg rent guld."

Jösses...

Jag tycker synd om vinnarna av de första olympiska spelen. De fick ju bara en lagerkrans.

"om du godtar detta krille."

Det är din kampanj och ditt spel. Själv tycker jag att det är totalt knas, men det är min åsikt. Låt inte min inskränkta åsikt förstöra ditt nöje.

Fast det är när man läser sånt här som man undrar om Västmark någonsin kommer att fungera med byteshandel...
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Vem är det som ger bort 21000 silver???

Det som betalar idrottsvinsterna i dag är storföretagens sponsring för att få reklam. I Mundana är det väldigt dåligt med storföretag, det finns inte så mycket att göra reklam för, och även om de första funnits så är det vansinnigt svårt att sprida reklamen längre bort än platsen där tävlingen utspelas.

Såå... Varför arrangeras tävlingen, vem arrangerar tävlingen, vad tävlar man i och hur har arrangören råd att ge bort fantasisummor i pris?

/Henrik
 
Joined
24 Mar 2002
Messages
330
Re: Räkna om

Kommer denna summa att delas ut till varje vinnare i varje tävling eller bara till en???

Villka grenar kommer att utövas i denna tävling?

jag känner att jag måste citera Black Sabbath i deras låt "Forbidden":
-Best things in life aren´t given!
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Räkna om

När jag läste "Svärdsspel i Hadarlon" så snurrade det om ordentligt i mitt lilla huvud. Prissumman slutade på hundratusentals silver, en sjukligt enorm summa tycker jag, och på toppen av allt så gick det till en och samma person! Dessutom så vill jag minnas att Manari, alven, vann omkring 20.000 silver genom att satsa pengar på några kämpar, och allt från samma vadslagare. Vadslagaren svarade dock kallt med att han tjänat tillräckligt ändå, när Manari hämtade summan. Man kan ju fråga sej hur ruskigt mycket vadslagaren tjänat. Dessutom så förekommer ju svärdspelen vartannat år. Handlar det om lika stora summor i dessa? Inom både prissummor och vadslagande.

Ännu en sak var denna karta som Pelk köpte åt... flickan(?). Den kostade kring tusen silver vill jag minnas, och tusen silver är inte lite! Det formligen forsade av pengar genom hela boken, och det gjorde mej mycket förvirrad med tanke på pengaflödet som förekommer när vi spelar. Då brukar det oftast röra om ett par hundra silver per person för resor, logi och andra eventuella utgifter (ofta mutor), och sedan några hundra som belöning så att det går ungefär jämt ut.
Så jag undrar om det bara är vi i våran spelgrupp som fått fel uppfattning om pengarnas värde?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Räkna om

"Så jag undrar om det bara är vi i våran spelgrupp som fått fel uppfattning om pengarnas värde?"

Jag skulle vilja säga tvärtom: det är bara ni i eran spelgrupp som har fått rätt uppfattning om pengarnas värde.
 
Top