Nekromanti International Towel Day

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Kortlek

"Igår var det handdukens dag för att hedra författaren Douglas Adams. Någon mer än jag som bar med sig en handduk hela dagen?"

Jag har alltid en handduk med mig. Inte för att Douglas Adams skrev det, utan för att han har rätt: handdukar är förbaskat praktiska. Den ligger i samma ficka i väska som extra kängsnören, batterier, huvudvärkstabletter, samarin och whiteboard-pennor - en kasse andra saker som är förbaskat praktiska.

Nästa projekt är att tillföra en kortlek till överlevnadspaketet. Den som kan lista ut den litterära förebilden för kortleken får ett poäng.
 

Amphysvena

Veteran
Joined
6 Feb 2001
Messages
103
Location
Uppsala
Re: Kortlek

"Den som kan lista ut den litterära förebilden för kortleken får ett poäng."

Kortlek? Hmm..
Om man alltid har en kortlek med sig så kan man när man blir uttråkad(vilket man alltid blir) sätta sig ner och spela en Patiens.. Möjligtvis att det kan vara bra att kasta genom håligheter också (fortfarande för att råda bot på tristess).

En annan rolig grej som hände i skolan häromdan var att när jag satt och spelade "Patiens", då nätverket var nere och då även Internet otillgängligt, så kom det en "übersmart" person och påpekade hela tiden om vilka kort jag kunde lägga över en annan...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Du är på rätt spår. (NT)

Åkej, jag lurades - det är faktiskt lite text här. Läs "Tunnel i skyn" av Robert Heinlein så får du se hur rätt du har.
 

Fodde

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
85
Location
Karlskrona
Re: Kortlek

"Nästa projekt är att tillföra en kortlek till överlevnadspaketet. Den som kan lista ut den litterära förebilden för kortleken får ett poäng."

Kommer inte ihåg författaren men jag tror att det är Douglas Adams.. I alla fall så ska man ha med sig kortleken ifall man går vilse. Då ska man sätta sig och lägga en patiens varpå det kommer nån intelligent och påpekar att den svarta knekten kan läggas på den röda damen, för det gör det alltid (kommer nån intelligent alltså). Då kan man passa på att samtidigt fråga om den rätta vägen.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: Kortlek

Alf Robertsson har ju gjort någon låt om en soldat som istället för en bibel hade en kortlek och så berättade han om hur han använder kortleken istället för bibeln. Det kanske inte har ett skvatt med det här att göra men i alla fall...
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Glömde påminna om det...

Jag var tänkt att skriva ett påminnande inlägg i fedags. Hade dock mycket att göra denna dag, så det blev inget sådant gjort.

//Magnus
 
Top