Nekromanti International Talk Like a Pirate Day …

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,423
Ay!

Jaovisst, jag har snackat som en pirat hela dagen... Tyvärr är det svårare på svenska...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Piraty pickup lines

"Avast, me proud beauty! Wanna know why my Roger is so Jolly?"

Bwahahahaha!!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Nej då...

...jag har minsann "arr"-atåt folk i dag och antecknade till och med ett "avast!" under föreläsningen. En fin högtid tycker jag.


Storuggla, utan ögonlapp
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,376
Location
Helsingborg
Aye, var uppe vid hundvakten och funderade på vilket forum som en "Fira Talk Like a Pirate-dagen" skulle verkligen passa sig. Tyckte personligen att den inte passade på något av rollspel.nu forumen och postade det istället på ett kvarts dussin andra.

Piratraggnings repliken framför andra "That’s the finest pirate booty I’ve ever laid eyes on."

EDIT: Har dessutom lagt upp ett förråd av Guldtior. Idag ska allting ska betalas med Gulddubloner!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
öhh ? va ??

Hemm, det där om at det var en "International Talk Like a Pirate Day?" har jag missat helt...
Har fortfranade inte enns sett Pirats of the caribian... :gremblush: :gremblush:
Men ska se den så fort jag kan ! För den verkar välldans cool !
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,189
Location
Borås, Sverige
Jag visste om det, men ägnade dagen åt att fundera över vad man skulle kunna plundra, och hur man kan tvinga den lokale skatteindrivaren att gå på plankan..... =^_^=

"Arh, Ey wench, come here!"

"Stand and deliver, your money or your life..."
ok, blev visst highwayman istället...

/Ulfgeir
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: International Talk Like a Pirate Day ?

Jodå, inte på svenska kanske då det låter lite krystat, men väl i kanalen #lgcult på quakenet. ALLA satt och pratade som pirater fast vi höll en hyfsat normal konversation. Mycket intressant och utvecklande. Eller nåt. Hoppas detta blir stort i nördkretsar, som gillar att ha egna högtider. Träffade på fem eller sex personer som bar en vit handduk på skolan på Douglas Adams dödsdag till exempel. Min fullständigt litterärt retarderade klass fattade såklart ingenting.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Jag önskar att man fick reda på sådant skoj några dagar innan ibland. Det blir ju så mycket roligare då.
Växla alla sina pengar till gulddubloner (tior) var förövrigt en genialisk idé.

//erik. missade dagen
 
Top