Nekromanti Integration - Sverige i världstopp. Sant?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
det har jag inte sagt, men det finns en mekanism där som gör det svårare... ser man ingen framtid så är det svårt att ta sig "ur ghettot"... man har en mental spärr UTÖVER andra faktiska problem. Dessutom kan man till och med ses som en svikare...
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
det har jag inte sagt, men det finns en mekanism där som gör det svårare... ser man ingen framtid så är det svårt att ta sig "ur ghettot"... man har en mental spärr UTÖVER andra faktiska problem. Dessutom kan man till och med ses som en svikare...
Exakt samma fenomen finns i Sverige, nämligen det institutionaliserade mindervärdeskomplex som ibland kallas "jantelagen" och ibland "arbetarklass". Du ska'nte tro att du ä'nåt.

Dewil, glad att han inte kommer från Hofors
 

Blippe

Warrior
Joined
7 Jan 2001
Messages
393
Location
"Rojala" hufvudsta'n
Det viktigaste i sammanhanget är nog att det är val i höst. Allas vår gode vän Andreas brukar annars när det är dags för att dela ut pengar till myndigheterna vara ganska duktig att påpeka att vi ligger nästan sämst till i europa med integration.

Fast vem vet, att vara nästan sämst i europa är kanske bäst i världen?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Allas vår gode vän Andreas brukar annars när det är dags för att dela ut pengar till myndigheterna vara ganska duktig att påpeka att vi ligger nästan sämst till i europa med integration."

Gör jag? :gremshocked:
 
Top