Nekromanti Inte många som spela Gemini?

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Det verkar inte som det är något brinnande intresse för Gemini? Har Cell lagt upp någon länk till forumet för att få hit folk.

Det känns ju minst sagt dött...

/Emil
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
På deras hemsida tänkte de starta ett eget forum, men de uppdaterar ju inte så ofta. Vore nog bättre om de länkade hit istället.
Järnportens hemligheter har ju en länk till www.rollspel.nu, men det är väl allt.

//Purgatorius
 
G

Guest

Guest
Jo, det verkar sannerligen dött i jämförelse med de andra delarna av www.rollspel.nu:s forum. Vi får väl helt enkelt ta och liva upp det lite. Är det någon som har något intressant att dela med sig av? Någon anekdot att diskutera?
 
G

Guest

Guest
ooops - sorry, glömde logga in. Det var jag som skrev det föregående meddelandet.
 

Robert_UBBT

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
28
Location
Umeå (eller Övik)
Okej - nu börjar det bli riktigt pinsamt. Äntligen verkar den vilja logga in mig.

Så - är det någon som har en Geminikampanj på gång där ute? Vad spelar ni? Var spelar ni?
 

Magnus - Cell

Veteran
Joined
20 May 2000
Messages
15
Location
stockholm
kampanjspel

Den senaste Geminikampanjen jag spelledde var en "dark agents" kampanj. Rollpersonerna var helt enkelt en grupp mörkerfrälsta kättare eskorterade av en fallen ordensriddare och ledda av en mörk präst mitt i Ravarra.

En av kampanjens höjdpunkter ägde rum när de tog sig in i katedralen i Ravarra för att stjäla de förkolnade resterna av Markis Jeremi. Den mörke prästen, den fallne ordensriddaren och deras "knähund", en ondsint liten narr, stod sedan inför problemet att stölden antagligen skulle upptäckas direkt eftersom kvarlevornaförvarades i en glaskista väl synlig i hela kyrkorummet. Medans narren höll låda och hasplade ur sig den ena dumma planen efter den andra stod ordensriddaren och prästen och kastade menande blickar på varandra en lång stund. Efter en stund märker narren att det bara är han som pratar varvid han snabbt tittar på de andra. Och upptäcker att de flinar konstigt och tittar menande på varandra.

Som ni kanske kan räkna ut så gick narren ett varmt öde till mötes under vilda protester, men hans förkolnade kvarlevor fick i alla fall en fin begravning på en plats där alla som passerar knäfaller för honom (något som roade de andra spelarna oerhört).

/Magnus
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: kampanjspel

Haha!

Ren ondska av de andra två, precis så som det ska vara.

Du får se till att berätta mer om ditt spelande, det är ju inspirerande och mitt största problem är just avsaknaden av inspiration.
 
G

Guest

Guest
Har faktiskt efter en bra tids spelande tagit ett uppehåll. Men vi hann faktiskt med otroligt mycket under det år höll på. Spelarna har mest hållit sig i Mordinan och lite i Orchild. Den stora delen av kampanjen har gått ut på att en av spelarna ibörjan adlades och upphöjdes till Ståthållare (vilket var en riktigt stor grej för spelarna) i en region i Mordinan. Vad spelarna inte visste i början var att Cavalla också ansåg sig äga landbiten vilket gjorde det hela lite mer intressant.(Jag la det hela ute i Mordinans södra skärgård...fick hitta på lite själv men det gick bra). Kampanjen fortsatte med flera intriger där spelarna försöker infiltrera kyrkan och om möjligt sabotera så mycket som möjligt. Även lustiga komplikationer uppstår när spelarna upptäcker att landremsorna som dom nu skall försöka styra består av griniga fiskare som inte är specillt intresserade av samarbete. Ståthållarens borg är dessutom halvt om halvt raserad (ingen har bott där på många många år) och behöver rejäl renovering. Spelarna börjar inse att de blivit lurade av Fursten, dom är bara brickor i ett spel och den i början så fina ståthållar titeln börjar kännas bittrare och bittrare. Efter ett tag så upptäcker spelarna att det finns fler inblandade än bara dom och kyrkan. Självklart så finns det något bland öarna som även Mörkret vill åt. (Jag använde mig av gratisäventyret "Under ytan". Tjärnen i detta äventyr funkar utmärkt som nånting som mörkret vill få kontroll över). Det hela blir en enda soppa där spelarna till slut bestämde sig för att skriva under en tillfällig vapenvila med kyrkan för att kunna tampas med mörkret. Vi slutade med att spelarna (som blivigt grundlurade av kyrkan) flyr från området (dom är dessutom efterlysta av i Mordinan för högförräderi........dom har ju förhandlat med kyrkan bakom furstens rygg) jagade av kyrkan och av mörkret. Dom hoppas att Orchild är ett tryggt och bra ställe. Oj Oj Oj vad dom kommer att bli besvikna...
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
I vårat gäng spelar vi ganska sällan, men desto längre perioder (oftast helgvis).
Vi har precis kommit igång med spelandet, men halva gruppen blev dödad av den andra halvan under det första äventyret (gratisäventyret från Julbordet). De måste göra nya rollfigurer nu...

/P
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: kampanjspel

Den senaste kampanjen jag var med om (som spelare, har aldrig spellett Gemini) bestod av en brokig skara legoknekt liknande typer med en magiker i gruppen, vilket öppnade för ett flertal annorlunda situationer...

/Emil
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
vad snackar du om?? det finns en hel del folk som gillar gemini (jag är en i mängden). så håll inte på och snacka skit när du inte änns vet


/Den lite smått arge Rach
 
Top