Nekromanti Inte helt nödvändigt inlägg, men...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Har du sagt A så får du minsann säga...

Har du sagt A så får du minsann säga B. Så, varsågod att vältra dig händelser kring häftpistoler.
*lyssnar ivrigt*

/Naug, nyfiken i en strut
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Inte helt nödvändigt inlägg, men... [Uggleri]

Faktsikt, ja. Det har hänt oss en gång när vi experimenterade med systemet att för att se om man träffade lede fi i strid så kastade man en tärning på spelaren eller om det var en SLP, SL. Träffade man så had eman träffat, missade man så missade man. Ju bätttre ens rollperson var på färdigheten så fick man fler tärningar att kasta (man fick välja själv om man vill hiva bort alla på en gång eller ta en i taget). Klaibern på kulorna avgjorde vilen sorts tärning man fick kasta, t20 var den största kalibersorten.
Ett ganska smidigt system tills vi tappade bort några tärningar (öppet fönster på andra våningen) och kom på att det var enklare att träffa den... eh... matglade spelarens rollperson, av fysionomiska skäl.
Nåja, en gång under dessa manövrar så landade två t6:or ovanpå varandra. Mycket spännande.

<font size="1"> Nej, detta är bara båg, men jag har fått två t6:or ovanpå varandra men kommer inte ihåg sammanhangt så jag hittade på ett bra sammanhang istället. </font size>


Storuggla, ät t8a, luspudel!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Aha !!

Tricket är att slå 2 tärningar och misslyckas med att dom inte landar på varandra, genom att t.ex. bli helt förbluffad över att se den dära blåa bagen som du glömde på Athens flygplats för en herras massa år sen.

Jamen, då fattar jag ju !! :gremgrin: Tur att jag fick det förklarat för mig !! :gremwink:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Inte helt nödvändigt inlägg, men... [Uggleri]

"Klaibern på kulorna avgjorde vilen sorts tärning man fick kasta, t20 var den största kalibersorten."

Hehe... Mitt ex förbjöd sina spelare att kasta saker på honom när han höll på att få en T4 i ögat :gremgrin:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Jag gjorde det!

Det gjorde jag! O_O
Slog 1-4 i rad, alltså. Sedan kom jag inte längre ;_; Men det var kul ändå ^_^
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Inte helt nödvändigt inlägg, men... [Uggleri]

"Hehe... Mitt ex förbjöd sina spelare att kasta saker på honom när han höll på att få en T4 i ögat"

Vilken torrboll, man ska ju liiida för konsten!


Storuggla, lider
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Inte helt nödvändigt inlägg, men... [Uggleri]

"Vilken torrboll, man ska ju liiida för konsten!"

Jag tror han lider tillräckligt ändå :gremwink:
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: 666...

Jag vet inte vad som är mer skrämmande, att slå 666 tre gånger i rad, eller att använda en t1000... :gremshocked:

JPS
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Re: 666...

Oj! shit. Det händer inte ofta.. 1 gång på miljonen fick jag det till..
Är inte det förresten 1/10 av chansen att dö i en flygolycka? Fast man flyger iofs inte lika ofta som man slår tärningar :gremsmile:

- Zire
 

NetZar

Veteran
Joined
18 Feb 2003
Messages
3
Location
Taberg/Jönköping
Lyckades faktiskt att slå 81, fyra gånger efter varandra med T100. Då blev jag rädd att något monster skulle krypa fram bakom mig. För att slå samma tal 4 gånger i rad på en 100 skala är ganska otroligt.

Vad är oddsen för det?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: 666...

T1000 eller till och med T10000 används då och då i vissa spel, oftast för slag på någon sorts tabell snarare än slag för att lyckas eller för skada eller något sådant. Jag har t ex för mig att Hackmasters slumpmötestabeller använder d10000.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: 666...

Det finns tabeller som kräver en sådan i alla fall. Hackmaster har Critical Hits tabeller som slås med en t1000 elle rom det var t10.000. Jag minns inte exakt.


Storuggla, TJO!
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Har inte lyckats med något sådant konststycke...
men under ett spelmöte blev alla smått fundersamma då två spelare alltid fick perfekta slag samtidigt..
hände 3 gånger, om inte 4 på raken. och det var den enda perfekta slagen som utfördes.
(detta var med t20:or)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Det kan ju tillochmed jag räkna ut!

Okej att slå samma sak som man just slagit med en T100 är en chans på 100. Att sedan slå samma sak igen delar chansen med 100, att slå samma sak igen delar chansen med 100 igen..

Alltså en chans på 100x100x100=1000000. En på miljonen, bokstavligt talat.


Arvidos, hjälpte en annan stackare att förstå matematiken idag. Halleluleja!
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Det kan ju tillochmed jag räkna ut!

Jävla osis att det inte var en lott du köpte istället för att slå några tärningar, då skulle du säkert vara rik nu - efter min knäppa logik vill säga :gremsmile:
 
Top