Nekromanti Inte helt nödvändigt inlägg, men...

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Är det någon mer än jag som har lyckats slå två tärningar så att den ena landade ovanpå den andra? o.o
*misstänker att det var ett tecken från mörka makter, men det kan ha varit vad som helst*
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
"Är det någon mer än jag som har lyckats slå två tärningar så att den ena landade ovanpå den andra?"

Det där är riktigt imponerande om du slog 2T4...

Jag har varit med om det när jag slagit många tärningar, men inte två tror jag. Dock har de små gynnarna landat på "hörnet" flera gånger, det är inte lätt det.

Dessutom har jag i "Tärningens Förbannelse" (Ni vet, man ska slå en etta, en tvåa, en trea osv upp till en sexa i ett enda svep och så fort det blir fel så måste man börja om från början.) nått ända upp till fyra. Vid tre tillfällen. Det ni.

/Rising
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
"Det där är riktigt imponerande om du slog 2T4"

Eh, nä... T10 :gremgrin:

"Dessutom har jag i "Tärningens Förbannelse" (Ni vet, man ska slå en etta, en tvåa, en trea osv upp till en sexa i ett enda svep och så fort det blir fel så måste man börja om från början.) nått ända upp till fyra."

Den har jag inte prövat ännu :gremcool:
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
det sorgliga är...

...att jag testade det nyss och fan i mig lyckades efter ett par försök! Och jag sitter här helt ensam utan vittnen.. :gremfrown:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: det sorgliga är...

Gah! Jag tror dig inte! Jag har ju offrat en hel dag av mitt liv (jo, det är sant. Vaknade, slog tärningar hela dagen, kom på att jag behövde äta mat (då var klockan 22:00) och sedan slog jag tärningar tills jag somnade.) utan att klara det...

/Rising
ska klara Tärningens Förbannelse innan han dör. Så fort jag blir panschis så skall all ledig tid användas åt att klara mig ur den. Sedan kan min själ få ro...
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
det är ju det jag säger!

vad fan ville jag och testade?! Finns det något värre än att lyckas utan att ha bevis? Jävla skit..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hur i hela friden gjorde du ??

Det där har jag ALDRIG lyckats med !!!
Hur gör man sånt ??? :gremconfused:
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Hur i hela friden gjorde du ??

"Hur gör man sånt ???"

Det har jag ingen aning om, egentligen :gremcrazy:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Doglas Adams-vibbar !!

Hmmm, nu får jag genast liftarens guide till galaxen-vibbar om det där om osanoliksgeneratorn !!
:gremconfused: :gremconfused: :gremconfused:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: det är ju det jag säger!

Jo, det är faktist väldigt jobbigt! Igentligen borde man ha en kamera i ögonen så man kan spela in alla sådana viktiga händelser och få dom där bevisen!

/Balderk, tror på Kalcidis :gremsmile:
 

kalas

Veteran
Joined
18 Oct 2000
Messages
96
Location
Västerås, Sverige
Alltså för ett par år sedan när jag var ganska ny inom rollspels-branschen...

Vi satte oss ner för att inta position vid spelbordet. Det var Eon som skulle spelas och alla rullade med sina tärningar förbrilt för att få in rätta känslan. Ett par rull och en fick ett par trevliga rull och våran SL sa att om någon lyckas med att få 1T6:a att stå på högkant, d v s på ett hörn, så skulle denne få förbättringsslag på alla sina färdigheter. Ja...vem lyckas med det om inte jag. Alla vart djupt imponerade och naturligtvis fick jag mina slag. :gremlaugh:

// John "Darki" Mattsson (mannen som tyckte att det var drygt att slå alla förbättringsslagen)
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Lite diskret matte

Det var inte illa... rent statistiskt så bör det ha inträffat 1 gång om man slår 1296 försök. Men det är fortfarande fullt möjligt att det inträffar på säg 3e slaget. :gremsmile: (0,77 promilles chans per slag)

För att lyckas slå från 1 till 6 så kan man tänka sig att det statistisk sett sker 1 gång under 46656 försök (0,0214 promilles chans per slag). Om man räknar med omslag vid 1; 1,2 ; 1,2,3 osv. så blir det totalt 46656 + 46656/(6^1) + 46656/(6^2) + ... + 46656/(6^6) = 55987 slag. Om man slår ett slag i sekunden så behövs det lite mer än 15 timmar och 30 minuter för att slå de slagen.

- Zire
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Re: Inte helt nödvändigt svar, men...

Ja, jag har en spelare som lyckades med det. Men det berodde på att han slog så dåligt. Han nästan la ner tärningarna.
Vi tolkade tärningarnas vertikala uppställning som bevis på att han fick skärpa sig i fortsättningen :gremsmile:

- Zire
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: det är ju det jag säger!

vad fan ville jag och testade?! Finns det något värre än att lyckas utan att ha bevis? Jävla skit..

Vad snackar du om? Du är ju en tillräckligt svängig gamblingman för att lyckas omedelbart, klart vi tror dig.

/Mogge, har också lyckats ett par gånger
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Blåa bagar på Athens flygplats

Tricket är att slå 2 tärningar och misslyckas med att dom inte landar på varandra, genom att t.ex. bli helt förbluffad över att se den dära blåa bagen som du glömde på Athens flygplats för en herras massa år sen.

SÅ, gör man :gremgrin:

/Naug
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vad i herrans namn har du för psykbrytsavatar? :O

Den är ju vansinnig, "Psyko som häftar sig i huvudet"... :gremgrin:

Uuuunderbart.


Storuggla, avis för att han inte häftar sig i huvudet
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Tja...

Jag vet roligare saker att göra med en häftpistol...

- Ymir, drar sig till minnes en suverän skräckkampanj spelledd av mästaren själv...
 
Top