Nekromanti Inte en forumitdröm, men en fantasydröm...

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag fattar det inte; jag är inte ens särskilt förtjust i Moorcock, fastän jag gillar spelen som bygger på hans böcker...

Nåja: I natt drömde jag att jag befann mig på Arvidsjaurs Flygplats utan att ha bokat biljett och var jätteorolig för att jag inte skulle få en plats på flyget till ***-stad (jag minns inte vart jag skulle åka i drömmen). Naturligtvis missar jag Skyways' plan, men det gör inget, förklarar flygplatspersonalen; de har ett nytt flygbolag som trafikerar en samma linje, som jag kan ta: Pyaray Air.
Guden Pyaray har, "på grund av konkurrensen från koreanerna" (?! - jag skyller på Storuggla) utvidgat sin verksamhet till lufthavet. Deras företagsidé är att alla deras plan är de reanimerade vraken av störtade flygplan, och personalen är folk som dött i flygolyckor.

När jag försiktigtvis frågar om det inte är osäkert med plan som man vet har störtat, förklarar biljettförsäljerskan frejdigt att det är liten chans att samma plan ska störta en gång, så hur ska det då inte vara två gånger?

När jag motsätter mig komforten ombord på ett plan bemannat med gengångare, säger hon lika frejdigt att "det är därför de är så billiga, för de är så obekväma!"

Jag tar planet i alla fall, men det blir stående, för "det snöar så mycket i Jörn, men vi bjuder på munkar!"

Sedan vaknade jag...

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,586
Location
Rissne
Låter lite... Jag vet inte, Pratchett, eller nåt... Högst underhållande iaf...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,699
Location
Värnhem, Malmö
"Jag tar planet i alla fall, men det blir stående, för "det snöar så mycket i Jörn, men vi bjuder på munkar!""

De där kaosgudarna är allt ena riktiga hedersknyfflar ändå.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Du har mycket mysko drömmar !!! :gremsmirk:
Vette katten om jag enns kommer i närheten av dina drömmar i mysometer-termometern...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,699
Location
Värnhem, Malmö
För övrigt...

...fick jag nu en idé om att förlägga hela Elrichistorien till tidig nittonhundratalsnivå, med gigantiska zeppelinare i stället för de gyllene stridspråmarna, biplan i stället för drakar och medaljbehängda uniformer i stället för taggiga svarta helrustningar. Imryrr är en svävande stad, en gigantisk järnsmidd art nouveaumonstrositet som hänger högt ovanför de underkuvade kolonierna. Dekadensen är den samma. Det här vill jag spela.
 
Top