Nekromanti Inte bara fantasy...

G

Guest

Guest
Enligt min åsikt så fungerar Eon bäst i blandning av skräck, skitiga miljöer, romantik, heroiska dåd, intriger, realism och så självklart fantasyns obestridda magi.

Mäster Azazel
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
håpp.. låter annars som om du lyckades peta in precis varje tänkbart ställe som man spelar i.. fast skitiga miljöer? och skräck?! näe. inte riktigt. skräck är inte eon. skräck är blinkande lysrör och magsjukeskräck som man spyr av. all annan skräck är riktigt kass.. "oh nej. kommer det fula monstret igen?" brysigometern ger ett svagt utslag. riket är rätt bra.. och alien. trist nog går det bara att översätta riket till eon.

men.. varför skrev du så? det är väll uppenbart?

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo, det tycker jag var en ganska bra beskrivning. Fast dte kanske inte är så mycket skräck i det hela...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Catalyst

Veteran
Joined
15 Sep 2000
Messages
33
Location
Göteborg
Eon+HK Action, varför inte?

Du glömde hong-kong action. Jajamänsan även i Eon finns det möjlighet till lite HK action.
Man kan t ex ge en RP en stridskonst där lätt/dubbel armborst ingår + tekniken två vapen (eventuellt viktutnyttjande). Problemet blir när man ska ladda om, men enligt HK action lagen slänger man ju då bara armborsten och drar upp två nya (hmmm, det blir rätt tungt att bära 4 armborst).
Glöm dessutom inte närstridskonster och dödsföraktande stunts.

- Catalyst
"30n 0r d13!"
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Re: Beowolf..?

ni vill altså att man ska spela krutstänksäventyr a la matrixskjutscenen i eon? där skjuter de juh en massa, och sen när kulorna är slut byter de bara uzi eller vad de nu hade..
wheew! tufft =O) ta lite inspiration från beowolf eller nått.. där hade hjälten juh två tuffa armborst.. och en massa annat.. det blir nog svårt att lyckas få in den stilen i ett eonäventyr utan att spelarna blir kinkiga =o/

det enda kassa i den filmen är nog de enorma electriska pizzaskärarna som vakterna gick omkring med.. och att alltihop var pseudomedeltid (högtalare, de elektriska pizzaskärarna.. och hur kunde de göra sin fästning?? omöjligt utan lite teknologi!)

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Den filmen sög... [Mycket OT]

Har Christopher Lambert varit med i någon bra film sedan Higlander?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Tycker du att Highlander var BRA??!! [OT]

Jag hoppas du skojar! Den filmen är nog bland det sämsta skit som någonsin producerats. Påminner mer om en dålig musikvideo än en film.
 

Catalyst

Veteran
Joined
15 Sep 2000
Messages
33
Location
Göteborg
Re: Beowolf..?

wheew! tufft =O) ta lite inspiration från beowolf eller nått.. där hade hjälten juh två tuffa armborst.. och en massa annat.. det blir nog svårt att lyckas få in den stilen i ett eonäventyr utan att spelarna blir kinkiga =o/

Man behöver ju inte ta bort all fantasy-känsla. Men när det gäller själva action-scenerna så försöker jag piffa upp dem så mycket som möjligt.
Man kan t ex ha ett armborst i ena handen och svärd i den andra, eller armborst i båda, och använda dem på häftiga sätt. Jag tycker att det är viktigt med de cineastiska effekterna när man ska göra någon illa, de känns bättre när man har fått en RP att göra en sådan attack.
Brutala Overkills med mycket splatter passar kanske bättre in i cyberpunk rollspel, men lite fantasypunk kan man väl få?

- Catalyst
"30n 0r d13!"
 
Top