Nekromanti Instalera iOS 8 til paddan min?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjo!
Som topicen säger, bör jag instalera iOS 8 till min ipad?
Vad kommer det att göra för skillnad? Vad kommer det att göra rent fuffmässigt?
Upplys mig mer än gärna, för jag har inte drn bästa kolen på deta som ni kanske märker... =)

/ Johan K, som är ute i det blå..
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
iOS8 är aningen buggigt på ipad just nu. Om du inte är teknikfeak så kan du vänta till 8.01 som tydligen kommer rätt snart. Det är inga stora grejer, men har du inte bråttom så...

Ett tips är också att uppgradera vis iTunes om du har ont om utrymme på paddan, då krävs mindre lagringsutrymme ledigt.
 

mcwolfe

Veteran
Joined
11 Dec 2001
Messages
172
Location
Vänersborg
Angående vad iOS8 gör så ser inte jag de inbyggda funktionerna som det viktigaste, utan vad de öppnade upp för tredjeparts-utvecklare. Det som de har gjort är att applikationer kan prata med varandra på ett mer utvecklat sätt, och det är lättare att skicka data och filer mellan applikationer. Det ger också möjligheten att skriva extensions till appar. De har också öppnat upp för tredjeparts-tangentbord (dock har det inte dykt upp så många än) och mer interaktiva notiser.

Så, inget som revolutionerar direkt när du installerar, men som ger de appar du har installerat mer möjligheter. Typ

/McWolfe
Troberg said:
För att inte snacka om möjligheten att ladda trådlöst i mikron. Det är praktiskt!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Om det spelar någon roll, så är min ipad 2. Om det nu skulle göra någon skillnad?
 
Top