Oavsett spelvärld? Dangit
Vilka filmer?
Vilken film som helst som utspelar sig i en miljö liknande den spelvärld man har. Några slumpmässiga tips: Jumanji, Time Bandits och Star Trek The Motion Picture.
Vilka bilder/konstnärer?
Nästan allt av Larry Elmore. Vad jag gillar med honom är speciellt hans miljöer, molniga skyar, klippiga berg. Inte bara stela fantasypinuper.
Michael Whelan. Trollska miljöer.
Robh Ruppel. Snudd på fotorealism ibland och fantasy (och science fiction) motiv.
En hel del av dem i fantasysektionen på arthistory.cc
Vilka Spel?
Tja, nu spelar jag en massa tv och dataspel men det har inte inspirerat mig till rollspelen. Det har däremot inspirerat mig till att göra ett tv-spelsbordsrollpel. Musiken kan däremot vara inspirerande men det kommer vi till senare.
Tidningar?
Illustrerad vetenskap, National Geographic, Dragon Magazine, Uncanny X-men, X-men, Sandman, Cerebus, EDGE.
Vilka faktaböcker?
Stephen Hawkins Universum, Architecture a visual guide, Heraldry.
Böcker?
Hela Stiftelseberättelsen.
Annat?
Musik, tv-serier, titlar, och livet.
Musik: Black Sabbath, Iron Maiden, Tori Amos, Billy Idol, stämningsmusik som Soundtracks (exempelvis Shenmue, Xenogears, Kongo, Dawson's Creek).
Tv-serier: Twin Peaks (jag älskar stora persoongallerier, bisarra personer och mysterier så det passar mig alldeles utmärkt.)
Titlar_ En hel del av mina äventyr har blivit till när jag läst en cool titel på en skiva, en låt, en fiolm, eller ett rollspelsäventyr. Man kan liksom höra hela idén i namnet och så är man igång.
Livet: Allt kan i princip få mig att vilja skapa, soligt väder, grannungarnas gapande, dagstidningarnas rubriker, mönstret på mormors sammetstapeter, löv som faller. Jag är nog yrkesskadad.