Nekromanti Inspiration sökes, Rakhori på jakt

metuzalem

Veteran
Joined
7 Aug 2015
Messages
39
Hej, i vår kampanj så har rp och en grupp rakhoriagenter kommit att stöta på varandra ett antal gånger genom äventyret, dessa tycks söka efter en annan slp som de stött på ett par gånger, Odia Eframira Khoron (medborgare och magiker). Det börjar bli dags att nysta i den tråden igen och jag är missnöjd över min tidigare väldigt icke genomtänkta anledning till denna katt-och-råtta-lek som agenterna och Fröken Odia tycks leka. Nu lyckas jag inte kunna komma på en bra anledning till varför hon är jagad.

Så min fråga är helt enkelt, varför jagar dessa rakhoriagenter fröken Odia genom Asharinahalvön.

Det har fastställts att Agenterna inte är där för att skada henne utan för att föra henne någonstans ( förslagsvis hem till thalamur ) och Odia tycks ständigt fly från ansvar och ryckas med på rp's eskapader istället för att fortsätta på det hon höll på med innan deras möte(n). Hon är en hopplös romantiker, ganska hetlevrad och tar inte skit från någon, men några av rp och Fröken Odia har fattat tycke för varandra, såpass mycket så att rp inte vill hjälpa agenterna att finna henne då detta inte tycks vara det hon vill. Observera att ingen av grupperna har anledning att misstro den andra, undantaget Fröken Odia och agenterna.

Agenterna är fredliga och vid de möten de haft med rp har de båda grupperna hjälpt varandra till sin bästa förmåga ( förutsatt att det inte förhindrar deras huvuduppdrag). Agenterna tycks ana att rp skulle kunna hjälpa de, eller i värsta fall leda de, till Odia.

detta är typ allt jag har på ämnet som jag fortfarande känner att jag vill använda och som kommer passa i kampanjen ( detta sidospåret påbörjades i själva kampanjens gryning när eon IV släpptes )

Är väldigt tacksam för alla ideer och tankar ni kan tänkas ha på ämnet.

Mvh Metuzalem.
 

Siljestam

Veteran
Joined
24 Jun 2014
Messages
100
Några idéer.

Odia är en arvtagerska till någon viktig person och flyr undan sina förpliktelser. Därmed är agenterna underställda henne i viss mån.

Agenterna vill förbereda Odia för någon hemsk ritual som kräver att hon är lycklig när den påbörjas, typ offra henne till en vulkan efter att ha behandlat henne som en drottning.

Odia bär på en mörk hemlighet, kanske är hon besatt av en demon som hon lyckats förtrycka. Agenterna vill driva ut demonen, vilket kan vålla henne skada i korta loppet och hon vill hellre undvika detta.
 

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
Kan vara så att Odia är en naiv dotter till en magikrat som lyckats fly landet med drömmar om äventyr?
 

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Joined
13 Feb 2014
Messages
356
Location
Kanada
Jehorius;n181331 said:
Kan vara så att Odia är en naiv dotter till en magikrat som lyckats fly landet med drömmar om äventyr?
Jag funderade på detta också, alternativt en högt uppsatt Rakhoriledare (minns inte titelnamnen just nu och boken är heeeela vägen uppe på övervåningen).

Det är en svår situation att komma på berättelser för, eftersom Rakhori inte direkt är... fredliga. Typ någonsin?
 

Nirbulas

Veteran
Joined
8 May 2011
Messages
148
Det hade varit komiskt om Odia var rakhorigruppens ledare och hon hade gett dem i uppdrag att gripa henne som ett slags test för att avancera i rang i underrättelseministeriet. Odia upptäckte sedan att det är mer chill att dra omkring och hänga med äventyrare emellanåt än att faktiskt ägna sig åt sitt jobb, och gör sitt yttersta för att inte bli gripen av sina underordnade för att förlänga semestern.

Kanske lite för oseriöst, men ändå.
 

Jehorius

Veteran
Joined
3 May 2009
Messages
144
Location
Mellerud
Kan tänka mig att en Rakhori uppför sig om situationen kräver det, utanför landets gränser. Dem har ju inte direkt samma rättigheter där, och kan utsättas för straff osv OM de skulle bli påkomna med illgärningar.
 
Top