Nekromanti Inspirasjon

Nordmannen

Veteran
Joined
27 Mar 2005
Messages
118
Location
Trondheim
I Paris skjer det triste saker for tiden, men det som skjer der ligner fælt på Neotechs versjon av framtiden når det gjelder gjenger og slikt, hvis noen trenger materiale om gjengkultur slik den er i Neotech anbefales det å undersøke hva som foregår der nede.
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
Paris brinner

Ja det är onekligen en intressant händelseutveckling i Paris för tillfället. Frågan är hur politikerna och statsmakten kommer att hantera problematiken i slutändan.

Jämfört med Neotech är väl det här inledningen på något som i Neotech tillhör vardagen i flera megastäder. Jag skulle gissa att om vi tar dagens Paris som exempel, tänker oss att segregeringen befästs och stärks ytterligare, maximerar befolkningstätheten och framförallt de absoluta befolkningstalen ett antal gånger, så får vi kanske ett klassiskt scenario av en extremt laddad megastad. Motsättningarna är det normala, snarare än undantag.

Sedan tror ju jag inte att det i första hand handlar om just gängkulturen, utan istället om de enorma sociala kontrasterna som ligger i bakgrunden hela tiden och som i slutändan förvisso tenderar ge upphov till gängbildning och brottslighet. Men detta är väl snarare en form av uttryck för de skiktningar som existerar "under ytan"?
 

Bastardo

Swordsman
Joined
30 Dec 2002
Messages
492
Location
Stockholm
och pirater...

på Neotechs versjon av framtiden
Neotechs version av framtiden har fler uppenbara, skrämmande påminnelser från idag. Inte bara incidenterna i Paris, vilka också möts av politikerna och av statsmakten precis som de skulle göra i Neotech, nämligen av hårdare repression och "starkare grepp". Nä det finns flera andra exempel. Nu har jag idag blivit tipsad hela två gånger redan om följande: "Piraterna stoppades med ljudvapen"




Visst ser dom ut att vara hämtade från Neotech?
 

Nordmannen

Veteran
Joined
27 Mar 2005
Messages
118
Location
Trondheim
Re: och pirater...

Enda en gadget til min RP, han begynner å få en del av disse nå, til SLs vanvidd.....men han ble så rik at vi ikke giddet å spille med ham mer....

....Retired from adventuring :gremgrin:
 
Top