Nekromanti Insjöar i Mundana

Freelancer

Warrior
Joined
22 Dec 2001
Messages
221
Location
Örebro
Det finns ju de stora haven i söder och till öster, det finns floder i inländerna. Men finns det insjöar? Jag har aldrig hört talas om några, inte heller sett på Mundana kartan. Vart isåfall finns dom?

Finns det tjärnar i skogarna som man kan bada i, eller blir man uppäten av hemska monster som bebor dom??

Var hittar man annars vatten m.m????

Jag måste få veta, jag befinner mig nämligen på vandring genom Mundana!!!!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Men finns det insjöar? Jag har aldrig hört talas om några, inte heller sett på Mundana kartan. Vart isåfall finns dom?

Fattaruväl att Mundanas jord suger upp vattnet, så det kan aldrig bildas några sjöar där.
Seriöst, de allra flesta insjöar brukar vara nån kilometer tvärs över, eller mindre, och det är knappast stort nog för att motivera en markering på en storskalig karta.

--
Åke
 

Martin Eriksson

Veteran
Joined
13 Jan 2002
Messages
128
Location
Karlskoga
Jodå

Det finns en del på kartan som vi fick med när vi köpte modulen Asharien och Soldarn.

You wait and see......annars så är dom mundanakartor som vi har motsvarande världskartor och europakartor.....sjöar som möckeln finns inte på sådana eller hur....men man kan nog utgå ifrån att dom finns där....
 

The_shadow

Warrior
Joined
13 Mar 2002
Messages
330
Location
Lidköping, Västergötland
Re: Jodå

räknas de stora sjöarna i USA som sjöar eller hav??? jag kan tänka mig att de har ungefär samma storlek.
Dessutom så hittar jag minst fyra sjöar (stora) på mundana kartan. ex Malásar sjön vid Momolan./images/icons/dragon.gif
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Jag nämnde detta med insjöar till Carl Johan när jag praktiserade, men han sa nåt i stil med att han hade glömt att sätta ut sjöar. Fick jag för mig iallafall.

Det finns en sjö vid Momolan och två vid de stora slätterna.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,204
Location
Göteborg
Re: Jodå

På tal om storlek och så. Jargiska Kejsardömet är ungefär lika stort som Sverige. Men Thalamur är marginellt större. Ebhron dock är riktigt stort.
 
Top