Presentation [insert kreativ hälsningsfras]

melancholosity

Veteran
Gjorde ett konto för att kunna följa några trådar (som ni nu har slutat skriva i, taskigt!) och kommer förmodligen inte skriva så mycket då jag har inte så mycket att bidra med, MEN tänkte att det ändå kan vara snällt av mig att ge en liten bild av vem som spionerar på er :)

Heter Miranda och bor i Stockholm. Jag har varit intresserad av rollspel sedan jag var liten, brukade tjuvlyssna på min pappa och hans kompisar när de spelade Drakar och demoner. Kom dock inte igång med att faktiskt börja spela förrän drygt ett år sedan för jag är kroniskt feg. Började i alla fall med D&D över Discord, insåg väl ganska snabbt att jag inte var superförtjust i varken D&D (för mycket och för långa strider, tråkigt att vara supermäktig) eller att spela online, så drog istället ihop ett gäng främlingar och började spelleda DoD23 i oktober-ish förra året, vi har haft ett litet uppehåll på typ två månader för att jag fick för mig att både jobba och plugga heltid ett tag, men på lördag drar vi igång igen! Har också hunnit med att spela Mage-någonting (så insatt att jag inte ens kan namnet, dedikerad!) och nääääästan Nordiska väsen. Även fått låna Points of Light av min granne för att jag råkade rekrytera henne till hobbyn och nu tycker hon att jag ska spelleda det för henne och hennes sambo, så får väl gott ta och läsa den.

Nu ska jag återvända till mitt spioneri. Tjarå!

Välkommen : ) Jag blir nyfiken på Points of Light, men eftersom du är en hemlig spion så kanske du inte vill svara?

Välkommen : ) Jag blir nyfiken på Points of Light, men eftersom du är en hemlig spion så kanske du inte vill svara?
Kan göra ett undantag en liten stund!

Jag vet dock inte så himla mycket annat än att reglerna är baserade på Mörk Borg (som jag inte vet något om förutom att alla pratar om det, så det är inte så hjälpsamt för min del). Settingen är väl typ fantasy fast postapokalyptiskt, där alla stora riken fallit. Så mest små samhällen och mycket vildmark.

Min granne köpte det i julklapp till sin sambo efter rekommendation av hennes kusin eller något, som tydligen är rollspelsnörd. Jag känner mig mest nervös över att spelleda för hennes sambo som jag inte vet hur engagerad han kommer vara. Och jag vet inte riktigt hur jag ska lägga upp det, men lutar väl mest åt att skriva ihop något ganska kort och ge de några färdiga karaktärer att välja mellan.

... och tack alla för välkomnandet!

Back