Nekromanti Innsmouth!

ollski

Veteran
Joined
20 Apr 2001
Messages
14
Jag har nu skaffat allt material till en fet Innsmouthkampanj, och min spelgrupp samlas torsdag för att påbörja det första scenariot "Inheritance". Det ska bli så roligt!

Har du spelat Innsmouth?
Har du lett Innsmouth?

Jag vill veta allt om din mytologiska research, dina handouts, hur du spelade roller, vilka äventyr som bakades in, hur ofta ni spelade, osv! Entusiasmen! Farten!

Hur varierade ni farten i spelet? (Pacing, alltså.)

Tacksam för svar,

Olle

En kamrat har lett kampanjen på åtta möten.
 

Ximnipot69

Swordsman
Joined
18 Dec 2000
Messages
412
Location
Huskvarna, Småland
Låter helskönt du! Blev riktigt sugen på att göra något liknande själv.

Ett litet tips: skräck blir bäst när det är personligt. Varför inte låta en av karaktärerna ha en släkting från trakten, och då vara smittad. Undrar vad de andra kommer att göra när de upptäcker en deep one-hybrid i gruppen....



Was mich nicht umbringt härtet mich ab
 

Calum

Veteran
Joined
30 Mar 2001
Messages
12
Location
Stockholm
Läsa Lovecrafts novell 'The Shadow Over Innsmouth', för ideer om hur bäst att beskriva Innsmouth och sina invånarar. Det finns på:

http://www.pinkocommiebastard.com/l...embers.tripod.com/heimstadt/hplsoinx.htm Jag rekommenderer två andra böcker, "Shadows Over Innsmouth" och "The Innsmouth Cycle". Båda två har massor av bra ideer som man kan stjäla för aventyrer osv!

Lycka till!
 

ollski

Veteran
Joined
20 Apr 2001
Messages
14
Tack! toppen med URLer [NT]

Bra, då finns det mer produkter att skaffa, allt sjömärkt med fiskekort är mitt!

/o
 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Ursäkta en okunnig, men vad är Innsmouth?

Berätta, gärna utförligare en "skräckrollspel".

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

ollski

Veteran
Joined
20 Apr 2001
Messages
14
Det här är Innsmouth! {spoilers}

En smutsig skylt med avflagnad text säger läsaren att här börjar Innsmouth. Fiskstanken letar sig genom snårskogen. Den där farmen vi just passerade var nergången, ogräset härskade över åkrarna där. Här har naturen härjat fritt länge nu.

Äsch. "Escape From Innsmouth" är en äventyrskampanj till skräckrollspelens storhet Call of Cthulhu från Chaosium. Det ÄR kvalité.

Välskrivet och intressant äventyrsmaterial som går att göra mycket med, särskilt ur könsperspektiv. Första äventyret är [med risk för en minimal spoiler] ett arv som ska inspekteras, och det ligger i Innsmouth, en kuststad.

Outsinliga kopplingar till mytologi kan göras, det här kan göras till en riktig bibliotekstuggare. Jävligt kul, alltså.

 

Renfield

Swordsman
Joined
20 Feb 2001
Messages
567
Location
Linköping
Re: Det här är Innsmouth! {spoilers}

Tack för upplysningen...

Skulle vilja lira Call of Cthulu någon gång, alla pratar så bra om det, men jag bor på gotland och känner ingen som har det...

"He who conquers the past, commands the future.
He ho commands the future, conquers the past."
 

Glacius

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
131
Location
Stockholm
Re: Det här är Innsmouth! {spoilers}

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Skulle vilja lira Call of Cthulu någon gång, alla pratar så bra om det, men jag bor på gotland och känner ingen som har det...<p><hr></blockquote><p>Köp det själv då!

/Max
 

Elder Girov

Swordsman
Joined
29 Apr 2001
Messages
547
Location
Zinkensdamm, sthlm
Äsch!

Har du folk att spela med? Isåfall kan ni ju gå ihop och köpa lite böcker. CoC är riktigt skoj. Min spelgrupp spelade "Mountains of Madness", det var bisarrt. Snudd på komiskt ibland.

[color:red]Girov ser dig och han är inte nöjd...</font color=red>/images/icons/wink.gif
 
Top