Nekromanti Inloggning: A system error has occured

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Under ganska lång tid var jag alltid inloggad på wrnu.

Sedan råkade jag rensa cookies i Chrome, och då blev jag såklart utloggad.

Numera är jag plötsligt utloggad första gången jag besöker siten varje dag.

När jag försöker logga in ser det ut såhär:



Om jag då försöker ladda om sidan så ser det först ut som att jag inte loggat in.

Om jag väntar en stund och sedan laddar om sidan så är jag plötsligt inloggad, och det verkar hålla i sig resten av dagen typ.


Det här är… en smula störigt.
 

Attachments

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Jag har ett liknande problem.
För ett par veckor sedan kraschade min jobbdator.
När jag väl fick igång den och försökte logga in så gick det inte - d.v.s. texten uppe till höger som man klickar på för att logga in var bara grå och det hände inget om man klickade på den... tills man uppdaterade sidan, då kunde man logga in.

Eftersom jag loggar in från 4 enheter: jobbdator, hemdator, mobil och bärbar och jag bara hade problem med jobbdatorn så trodde jag att det fortfarande var fel på jobbdatorn. Och eftersom jobbdatorn primärt ska användas till arbete har jag inte brytt mig om problemet (jag kan ju fortfarande logga in om jag måste).

Eftersom fler har samma problem kanske man ska ta sig en titt på det.
Ett krux är att förra veckan blåste jag om min bärbara och jag hade inga problem med WRNU.
Kort sagt: jag kan inte återskapa problemet - varför jag tror att det är ett klient-fel och inte ett server-fel.

Fler som har liknande problem så vi kan felsöka?
(jag inser det absurda: att fråga på forumet om folk har problem att logga in: kan man inte logga in kan man inte berätta om det här).
 

Halo

Veteran
Joined
16 Feb 2015
Messages
37
På den här datorn får jag upp 'A system error ..." 97/100 när jag loggar in, klickar sedan på Visa Alla under senaste inlägg så är jag inloggad. Blir mer konfunderad när allt verkar fungera. Gör då ingen skillnad rent praktiskt vad jag har märkt.

https://www.youtube.com/watch?v=ILVfzx5Pe-A
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,122
På min ena dator har jag alltid kommit direkt till "inloggad" på wrnu... men på min andra måste jag alltid klicka på rollspel.nu-ikonen en gång för att logga in. Firefox version 68.0.2 på båda, win7 på båda. Har varit så i flera år... (dvs med ett flertal versioner av Firefox).

Numera (sen senaste uppgraderingen?) får jag bara en tom meny om jag klickar på "logga in" på den "första sidan". Klickar jag på rollspel.nu så loggas jag in, problem "löst".
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,117
Variationer på temat:

Skriver jag in adressen "www.rollspel.nu" fungerar alltid inlogget automatiskt och utan problem. Skriver jag däremot in "rollspel.nu" är jag inte inloggad, och har svårigheter att logga in.

Testat på telefon (android, både i Chrome och Firefox).
 
Top