Du kan se om personen i fråga är online på sin ICQ (www.icq.com - ett verktyg för att se vilka av dina vänr som är uppkopplade)
Det vill säga, en grön blomma betyder att personen i fråga är online på icq och en röd betyder precis tvärt om. Sedan vet jag inte om det visas om personen är i "privacy" (vore ju olyckligt/images/icons/smile.gif) eller några av de andra inställningarna.
/Erik, som inte ska nämna något mer om ...-burkar på hela veckan (och det är inte långt kvar på denna vecka inte!) /images/icons/smile.gif
Sedan vet jag inte om det visas om personen är i "privacy"
Är personen invisible (=privacy) Så lyser en röd blomma, men du syns ju inte då normalt heller på icq:n om du inte skickat mess till någon eller har inställning så att du syns för vissa.
Riddaren - vet dock inte vad den grå blomman menas
1. ICQ2000 skall tydligen inte vara helt kompatibelt med forumet.
2. Kontakten med ICQ och nätet. Ibland har ICQ knappt kontakt med ICQ-nätverket, vilket gör att man knappt är online (om det nu är någon som förstår den här knepiga forumuleringen).
3. Säkerhetsinställningar. Det går tydligen att ställa in olika säkerhetsinställningar i ICQ, vilka några gör att forumet helt enkelt inte avslöjar ICQ-status (grå blomma).
1) Har inte jag ICQ 2000 (är gammalmodig kanske)
2) En möjlighet
3) Det lustig är att idag har jag varit online varje gång jag varit på forumet, 1 gång lös det grönt, nästa rött, nu senast grått...har inte ändrat något med säkerheten...
Tror jag stänger denna tråd nu, Azagthoth har beskrivit vad som kan göra att den blir grå ibland.
Forumet använder sig av något standardsystem för ICQ att visa om folk är online eller inte, om det inte funkar så beror det helt enkelt på problem med ICQ och vi vet väl alla hur illa ICQ fungerar??
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.