Nekromanti Inloggade Blommor

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Vad betyder egentligen de där blomliknande sakerna som man ser på Inloggade-listan?

Ridijeck
undrande
 

Lord of Empire

Warrior
Joined
23 Jul 2000
Messages
211
Location
Stockholm, himla nära Bromma Flygplats
Du kan se om personen i fråga är online på sin ICQ (www.icq.com - ett verktyg för att se vilka av dina vänr som är uppkopplade)

Det vill säga, en grön blomma betyder att personen i fråga är online på icq och en röd betyder precis tvärt om. Sedan vet jag inte om det visas om personen är i "privacy" (vore ju olyckligt/images/icons/smile.gif) eller några av de andra inställningarna.

/Erik, som inte ska nämna något mer om ...-burkar på hela veckan (och det är inte långt kvar på denna vecka inte!) /images/icons/smile.gif

an'Lofir
Haunted by my own mind.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Sedan vet jag inte om det visas om personen är i "privacy"

Är personen invisible (=privacy) Så lyser en röd blomma, men du syns ju inte då normalt heller på icq:n om du inte skickat mess till någon eller har inställning så att du syns för vissa.

Riddaren - vet dock inte vad den grå blomman menas
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Den grå betyder att det är nått fel på ICQ nummret tror jag."

Hmmm, fel på numret tror jag inte att det är. Testade på e grå blomma och numret va det inge fel på. De ä nog bara typ N/A eller nåt.

/Sir Foilan

"Blessed are the cheesemakers"
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Kankse tar ett tag att uppdatera informationen? (inte vet jag)

Eller så kanske det är DND el occupied?

/Sir Foilan

"Blessed are the cheesemakers"
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Tror att det har att göra med tre saker.

1. ICQ2000 skall tydligen inte vara helt kompatibelt med forumet.

2. Kontakten med ICQ och nätet. Ibland har ICQ knappt kontakt med ICQ-nätverket, vilket gör att man knappt är online (om det nu är någon som förstår den här knepiga forumuleringen).

3. Säkerhetsinställningar. Det går tydligen att ställa in olika säkerhetsinställningar i ICQ, vilka några gör att forumet helt enkelt inte avslöjar ICQ-status (grå blomma).

/Azagthoth
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
1) Har inte jag ICQ 2000 (är gammalmodig kanske)
2) En möjlighet
3) Det lustig är att idag har jag varit online varje gång jag varit på forumet, 1 gång lös det grönt, nästa rött, nu senast grått...har inte ändrat något med säkerheten...

Riddaren
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Befinner mig i precis samma sits, man får inte riktigt grepp över situationen.

/Sir Foilan - förstår inte heller

"Blessed are the cheesemakers"
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Tror jag stänger denna tråd nu, Azagthoth har beskrivit vad som kan göra att den blir grå ibland.

Forumet använder sig av något standardsystem för ICQ att visa om folk är online eller inte, om det inte funkar så beror det helt enkelt på problem med ICQ och vi vet väl alla hur illa ICQ fungerar??

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 
Top