Nekromanti Inledning till Marsklandet

G

Guest

Guest
Inledingen till Marsklanet är ur min synpunkt under all kritik. Den är rätt kass helt enkelt.
Tänkte se om det hos någon gammal rollspelsräv finns några idéer till hur man får lite fart på denna. Äventyret har ju potential till att bli något bra, men saknar liksom den där spännande upptakten. Det duger inte med en gammal stofil till magiker som yrar om kristaller han vill ha hämtade och sen ut i det förbannade träsket.
Tacksam för alla svar.

Rickard

Urverk speldesign
Marsklandet är en av de få moduler som jag inte läst.. Detta för att en annan DoD-SL har läst den och då tycker jag att jag inte behöver paja något genom att läsa den..

Men vad jag har hört utav den så innehåller den massor av äventyrsuppslag.. Varför bygger du inte vidare på dem?

~Kan kanske ge några förslag om [color:448800]Han</font color=448800> får lite mer att arbeta på

Silke

Warrior
Jag har varit SL i Marsklandet ett par gånger och haft mer personliga anledningar för dem att ge sig in i träsket.
Här kommer några iaf:
*En av spelarna i gruppen letade efter en av sina äventyrslustna bröder som hade gett sig in dit tillsammans med några vänner som hade fått nyss om draken där. Spelaren ville hindra sin bror att gå en säker död tillmötes...
*Någon släkting (vaför inte bror) har gått med i kulten som finns i träsket (kommer inte ihåg vad kulten heter) och har varit spårlöst försvunnen ett bra tag.

Nid

Veteran
Min osofistikerade spelargrupp hade inga problem med inledningen. Ang äventyrsuppslag i Marsklandet, de minns fortfarande (drygt tio år sen) med rysningar den gäckande demonen i den lilla magikerskolan som fnissade som ett litet barn...
Dock har jag för mig att det kräver en del av SL, jag hade svårt att få en naturlig röd tråd i äventyren, samt att jag nog var lite för snäll då nästan ingen hade de rätta vildmarksfärdigheterna. Mer realistiskt så hade min grupp nog gått under i träsket.