Nekromanti Inledning-på-äventyrsförslag!

Tesfforp

Warrior
Joined
3 Dec 2003
Messages
226
Location
Stockholm
Tänkte skriva ett äventyr och har skrivit typ fyra olika inledningar, men tyckt att alla varit för dåliga och skrivit en ny inledning hela tiden.
Jag vill komma igång med äventyret snarast och därför skriver jag det här inlägget för att se om någon har något bra förslag!

Äventyret ska utspela sig i Asharina och börja i Soldarn (men det går även bra någon annanstans i Asharina).
Har ni något annat förslag som som bara inte går att spela i Asharina så tar jag emot det. Men då ska det vara väldigt bra!

Tack på förhand!
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Vilken typ av äventyr hadde du tänkt dig. Ett engångsäventyr med karaktärer gorda speciellt för det eller ett som man kan inkludera i en kampanj?
 

lijat

Swordsman
Joined
11 Jun 2003
Messages
505
Location
Umeå
Om du vill släng dem rakt in i smeten så kan du låta dom snubla rakt in i ett bakhåll och när rövarna är bort drivna så kan den som blev överfallen ha dött och har ett medelande från hertig amiro silversparre till någon medkonspirant i hans försök att störta konungen. detta kan leda till en avancerad plitisk intrig med inblandning från olika håll tex damariens drotning eller rakhori.
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Beror på vilka karaktärerna är och hur du hade tänkt dig att kampanjen ska se ut. Om du berättar lite om det blir det lättare att komma med förslag.
 

Magnus L

Hero
Joined
25 Dec 2000
Messages
1,042
Location
Göteborg
Det är enklare att komma tänka ut huvudingridiensen och sedan komma på en lämplig inledning...tycker jag iaf.
 

Oceanliner

Warrior
Joined
18 May 2000
Messages
273
Location
Jönköping
Kolla här .

Undrar du hur jag tänkte fortsätta? Jo... något åt det här hållet :)

Var ett tag sen jag spelade nu, det börjar nog bli dags att rulla igång den där kampanjen. Kanske...

- Jonas
 

Arvid

Warrior
Joined
21 Feb 2002
Messages
399
Location
Uppsala (och Piteå)
Har du inte spelat Armandes testamente (finns på neogames hemsida) föreslår jag att du tittar på det, då det verkar överensstämma väl med dina krav.

Om man ska komma på en inledning innan huvudidén måste man ju komma på båda samtidigt. Nu vet jag inte vad du är intresserad av för sorts kampanjstil (skräck, intrig, äventyr) eller hur episkt men:

En vän/kontakt till rollpersonerna som vill ha hjälp med något (deras länsherre som vill utnyttja deras kunskaper), rollpersonerna drar sjävmant igång något som drar in dem i en intrig (drar till universitetet i Chadarian där de dras in i bokstölder/en vendetta/motsättningar och smutskastningar mellan olika fraktioner (t.ex. nån som vill förbjuda nekromanti och är beredd att göra vad som helst för detta)), gamla fiender syns igen/ett tidigare äventyr visar sig vara ouppklarat (rollpersonerna är kanske de enda som vet var någon befinnner sig/att den där typen är en oäkting). En rollperson söker upp de andra för hjälp (nån plats, nån fiende, nån händelse (krig/festival/tornerspel).
 

Raco

Veteran
Joined
12 Jan 2004
Messages
62
Location
Skogen
Hmmm... om jag bara få säga en sak så stirra dig inte blind på en inledning. Ta en promenad i skogen och försök kom på vad det ska handla om, så du får inspiration. Inledningen kommer då av sig själv. Plus att den är inte så viktig du kan skriva dit den sist också...
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Så sant som det är sagt, inledningen kommer med tiden, det är ju ganska avgörande vad RP:rna har för yrken osv. Utifrån det borde det vara ganska lätt att komma på en inledning.

All credit till Armandes testamente förresten, det bästa jag spelat till Eon, och det var gratis... :gremconfused:

/ Creigh
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
När jag ska skriva något brukar jag börja någonstans
efter inledningen och fortsätta tills det är klart..
Inledning blir oftast bäst när man skriver den sist.
Då man kan ta hänsyn till speciella händelser framåt i äventyret och få en bättre stämning..

Tips.. vet du ej vad du ska skriva..
ANvänd böckerna, läs om religioner och kulter, läs historia, läs..läs..läs!!
och låt fantasin flöda..
 

HerrBjörn

Warrior
Joined
26 Jan 2004
Messages
241
Location
HAninge
Det där med rövare känns lite uttjatat och för vanligt..
Kom på något mer flippat eller udda som att Rp:na ser några "rövare"
bli överfallna och beroende på om Rp:na hjälper "rövarna" eller de andra så händer olika saker under uppdragets gång..
vad tycks?
 
Top