Nekromanti inläggen

G

Guest

Guest
Jag ska fatta mig kort varför kommer det alldrig in några nya inlägg för!!!!!!

Detta forum måste livas upp så man kan ha något nytt att läsa varje gånga man komer hit.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Äventyrsrapport

Tja, jag kan ju redogöra för det senaste Gemini-äventyret som jag spelledde på ett läger.
Rollpersonerna var gjorda på förhand av mig. Gruppen bestod av en ordensriddare och en krigarmunk som fått sparken ur kyrkan, därför att munken på falska grunder (trodde riddaren) anklagats för att använda magi. Riddaren och munken var bästa kompisar och riddaren hade försvarat munken inför biskoparna, och dörför fick han också avsked.
Dessa hade sedan slagit sig ihop med två soldater som kämpat i furst Gideons (Orschild) armé, men även de fått sparken. Senare hade de räddat livet på en ung flicka som skulle halshuggas, anklagad för stöld (INTE falska grunder, men riddaren tyckte att domarna var för hårdhänta).

Gruppen kommer till en liten by som heter Sagoth. Det är mycket folk i byn, och värdshuset är överlagt. Värdshusvärden beklagar detta, men en man i byn är skyldig värdshusvärden en tjänst, och rollpersonerna får sova hemma hos honom. Under kvällen märker de att något inte står rätt till, mannens fru är orolig över något, och nästa morgon avslöjar de det för rollpersonerna: Deras äldste son är försvunnen, liksom många andra ungdomar den senaste tiden. Rollpersonerna erbjuds en smärre summa pengar, samt att alltid vara välkomna i huset, om de lyckas hitta sonen och ta tillbaka honom (välbehållen). De får även ett tips om att nästan all ungdomar hade givit sig av norrut när de försvann, och att det finns en gammal borgruin där det spökar åt samma håll.
Gänget ger sig iväg och blir överfallna av rövare efter trekvart. Rövarna dödas överbrutalt och riddaren blir sur.
Gänget fortsätter och kommer omsider fram till en ruin. F d tjuven smyger fram och spejar, och upptäcker två unga flickor på väg mot ruinen, genom skogen. De andra får också syn på dem, och när de försvunnit in genom den trasiga huvudporten går rollpersonerna fram dit också. De ser en brunn som är i mycket gott skick, och tre vakter som bor i ett tält. Vakterna kommer utrusande när tjuven springer sin väg (hon stod ensam längst i porten), och när de möter resten av gänget dör de. Alla utom en, som hålls vid liv och avslöjar att det finns "mystiska män i mörka kåpor" nere i källaren, tillsammans med några ungdomar. Mannen binds och läggs i tältet med en äcklig strumpa i munnen, och gänget hittar en källardörr som de går ner i. Där nere upptäcker de några ungdomar som lagar mat, och en av dem går ut för att hämta vatten. Gruppen undgår precis upptäckt, men en av dem följer efter och oskadliggör honom, dock utan att döda honom.
Efter det blir rollpersonerna i källaren upptäckta och börjar döda alla ungdomarna. Riddaren uppmuntrar detta, eftersom de har kommit på att barnen lär sig magi av de mystiska männen i mörka kåpor. De hittar två sådana också, som snabbt förlorar huvudet.
Sedan, när allt har lugnat sig, upptäcker de purgaten. Det
är den sista mannen i kåpa, men han blir mycket svårare att döda. Efter en lång och svår strid lyckas de med det i alla fall, och alla utom ordensriddaren som dog gick tillbaka till byn.

Slut.

//Purgie - hade ett kort äventyr som gruppen hann spela klart
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Har spelat en hel del men börjar ana mer och mer att min version av Gemini skiljer sig ganska mycket från hur jag tror att resten av Gemini-fansen spelar...

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 

Totenklage

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
118
Location
Göteborg
Vad jag menar är precis vad som står - jag har nog gjort min egna lilla variant av Gemini. Det har skett av sig själv och jag har inte tänkt på det förrän jag började läsa vad andra här på forumet hade skrivit om sina spelomgångar/kampanjer/äventyrsidéer. That´s it...no offense...

"Was mich nicht umbringt, macht mich stärker!"

MVH
<Totenklage>
 

MrChina

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
65
Location
Stockholm, Sverige
men vad är det som skiljer de båda versionerna åt skulle jag vilja veta... vore väldans intresant att se hur flera spelar spelet..

//MrChina

PS desperat efter matrial till Järnportens Hemligehter tar gärna emot mer... gemini@rollspel.nu DS
 
Top