Nekromanti Inkonsekvent disciplinande?

mcsvalander

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
14
Location
göteborg
Vi är några stycken som spelar VtDA och har verkligen funnit oss själva i WOD. Något som stör mig är dock denna inkonsekvens man finner genom många av deras sourcebooks. Tex för mig, när köpte VtM 1995, kände jag något mystiskt med Tremere pga deras 'magi'. Nu har Thaumaturgy - Blood magic kommit och ger en en helt ny syn på den 'magin'. Utöver de nästan magiska effekter som Ravnos' Chimerstry har även Cappadocians Mortis nästan tagit på sig en AD&D-look vad gäller disciplinernas effekter och framtoning.

Tack vare detta har jag gjort några personliga ändringar, och dessa visade sig passa in betydligt bättre för oss. Vi kom fram till att vi skall göra thaumaturgy betydligt vanligare, men fortfarande låta Tremere vara de obesegrade mästarna inom den. Mortis och Necromancy har för oss blivit nya paths (Via Mortis och Via Necros) till thaumaturgy istället som Cappadocians och Giovanni kan lära sig (andra paths är inte möjliga att lära sig från början) liksom för Ravnos som får köpa sin disciplin Chimerstry som en path också.

Detta gjorda att vanliga discipliner som Potence, Dominate, Presence etc blir en mer 'naturlig' del av vampyrernas förmågor, de förmågor som normalt sett kommer intuitivt.

Är det någon annan som vill ge sin syn på det, så gärna. Tips kan alltid vara trevligt.

Är det dessutom någon som är intresserad kan jag alltid maila över mina 'revised disciplines' som vi använder oss av. Det visuella har tonats ner för att det i spelet inte skall bli för mycket effektonani.

mvh

mcs
 

pheer

Veteran
Joined
25 May 2000
Messages
24
Location
Jönköping, Småland
Mycket intresserad av era disciplin ändringar. Vår grupp spelar en del VtDA och om ni hinner maila ett brev med lite ändringar till mig skulle det tas tacksamt emot...

//PhEeR - kung över oupplåsta cyklar
 

Lasombra

Veteran
Joined
14 Aug 2000
Messages
49
Location
Umeå
Jag är definitivt intresserad spelleder just nu Vtm och måste bygga om systemet lite... Så det skulle vara intressant att se hur ni hade gjort
 
Top